Springen naar inhoud

Vraagje ivm muay thai

• Log in om te kunnen reageren

299792.458

299792.458

• >250 berichten
  • 379 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 augustus 2008 - 12:40

Ik heb eens ergens opgevangen dat de beoefenaars van Muay thai om efficientere trappen te geven de zenuwen in hun been kapot maken. Dit doen ze zodat ze je kunnen raken met hun scheen ipv met de voet. Wel ik vroeg me af of er hier bezwaren tegen bestaan.

Alvast bedankt

Veranderd door 299792.458, 05 augustus 2008 - 12:41

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 augustus 2008 - 15:56

Je hebt het waarschijnlijk over het zgn. 'harden' van het been: uitentreuren schoppen tegen bokszakken of andere oefenobjecten om gevoelloosheid in de hand te werken. Ik weet niet het fijne weet van deze technieken zijn de dodelijkste van vroeger nu verboden (in Europa althans). Het 'harden' van ledematen gebeurt volgens mij nog wel, maar op eigen risico. Ik denk niet dat de wet zich daarin mengt. Als je meer wilt weten over de wettelijke kant hoort dit bij 'Rechtswetenschappen en Economie', als het je vooral gaat om de verwondingen, dan is 'Geneeskunde' de beste plaats.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

299792.458

299792.458

• >250 berichten
  • 379 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 augustus 2008 - 13:49

Wat is er dan precies gevaarlijk aan het uitharden ?

yugo

yugo

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 04 oktober 2008 - 20:48

Wat is er dan precies gevaarlijk aan het uitharden ?

risico van botkanker

Veranderd door yugo, 04 oktober 2008 - 20:50

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5820 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2008 - 12:09

risico van botkanker

Heb je hier een bron voor?
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 oktober 2008 - 14:31

Hier is niet zozeer een specfieke bron voor nodig. Constante (versnelde) regeneratie van bot werkt het risico op kanker in de hand. Elke celdeling word de kans op kanker groter, dus bij de constante vorming van haarbreuken zal er meer celdeling optreden en dus ook het risico op kanker vergroten.

Verder hoort dt niet bij biologie maar bij geneeskunde -verplaatst-
"Meep meep meep." Beaker

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5820 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2008 - 15:01

Hier is niet zozeer een specfieke bron voor nodig. Constante (versnelde) regeneratie van bot werkt het risico op kanker in de hand. Elke celdeling word de kans op kanker groter, dus bij de constante vorming van haarbreuken zal er meer celdeling optreden en dus ook het risico op kanker vergroten.

Ervanuitgaande dat er steeds breukjes optreden bij het 'harden' van ledematen heb je gelijk, mits de incidentie
ook nog eens significant verschilt van mensen die hun ledematen niet 'harden'. Daarom wilde ik een bron zien,
anders is het nattevingerwerk. In theorie zou osteosarcoom dan meer moeten voorkomen bij mensen die
botten hebben gebroken dan mensen die nog nooit iets hebben gebroken. Ik heb iets dergelijks niet kunnen
vinden als risicofactor:

In addition to Paget disease, other benign bone lesions are associated with an increased risk of osteosarcoma. These include osteochondroma (solitary or multiple), enchondroma (solitary or multiple [Ollier's disease]), chronic osteomyelitis, multiple hereditary exostoses, fibrous dysplasia, sites of bone infarcts, and sites of metallic implants for benign conditions

Wťl het volgende:

Although the etiology of osteosarcoma is unclear, a relationship between rapid bone growth and the development of osteosarcoma is suggested by the following:

* The peak incidence of osteosarcoma occurs during the adolescent growth spurt

* The tumor appears most frequently at sites where the greatest increase in bone length and size occurs (the metaphyseal portions of the distal femur, proximal tibia, and proximal humerus)

* Osteosarcomas occur at an earlier age in girls, corresponding to their more advanced skeletal age and earlier adolescent growth spurt.

These data have led to speculation that bone tumors arise from an aberration of the normal process of bone growth and remodeling at a time when rapidly proliferating cells are particularly susceptible to oncogenic agents, mitotic errors, or other events leading to neoplastic transformation. However, studies examining the relationship between factors related to growth and development and the risk of bone sarcomas have revealed no consistent pattern.

Veranderd door anusthesist, 05 oktober 2008 - 15:08

That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

yugo

yugo

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 oktober 2008 - 08:20

Ervanuitgaande dat er steeds breukjes optreden bij het 'harden' van ledematen heb je gelijk, mits de incidentie
ook nog eens significant verschilt van mensen die hun ledematen niet 'harden'. Daarom wilde ik een bron zien,
anders is het nattevingerwerk. In theorie zou osteosarcoom dan meer moeten voorkomen bij mensen die
botten hebben gebroken dan mensen die nog nooit iets hebben gebroken. Ik heb iets dergelijks niet kunnen
vinden als risicofactor:

Wťl het volgende:

er lopen in thailand heel wat voormalige thaiboxers rond met botkanker in hun schenen, ikzelf hard ook me schenen en ik moet zeggen ze zijn hard maar ik weet het risico, wie mooi of sterk wil zijn moet soms pijn leiden.
het valt me nog mee dat wouter masselink je niet doorgewezen heeft naar je huisarts om te vragen waarom het botkanker kan veroorzaken.

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 07 oktober 2008 - 07:58

het valt me nog mee dat wouter masselink je niet doorgewezen heeft naar je huisarts om te vragen waarom het botkanker kan veroorzaken.

Discussie n.a.v. deze opmerking gaat hier verder.

Dit topic graag weer over het kapot maken van zenuwen in benen.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures