Opbouw water.

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 2.589

Opbouw water.

Hallo,

Water of H twee o is opgebouwd uit twee atomen H en één atoom O.

Nu staat er hier in mijn boek het volgende: water bestaat uit 2 moleculen waterstof en 1 molecuul zuurstof.

Is 2 moleculen waterstof = 2atomen H

En 1moleculen O = 1atoom O ?

En dan besluit men dat dit 2 moleculen water vormt waarom niet één? daar ik dacht dat één water molecuul bestaat uit voorgaangde.

Groeten.

Re: Opbouw water.

In je boek staat het heel erg fout.

Water bestaat niet uit twee moleculen water en één molecuul zuurstof.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Opbouw water.

Twee moleculen waterstof en één molecuul zuurstof vormen inderdaad twee moleculen water. Het heeft te maken met dat waterstof en zuurstof normaal niet als losse atomen voorkomen, maar als moleculen: H2 en O2.

twee H2 + één O2 :shock: twee H2O

Als je hebt over één molecuul water, dan bevat het inderdaad twee atomen waterstof en één atoom zuurstof.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Berichten: 3

Re: Opbouw water.

er had idd beter gestaan in het boek: waterstofgas en zuurstofgas aangezien het dan ondubbelzinnig gaat om die moleculen

grtz,

caesar0801

Berichten: 30

Re: Opbouw water.

Dat boek van jou is dat een TL-Leerboek... want ik heb wel vaker TL(theoretische leerweg) scheikunde boeken gezien waar echt hele foute dingen in staan. Om het zogenaamd simpel te houden voor de leerlingen. Maar ondertussen worden er gewoon foute dingen aangeleerd. Waar ik het niet mee eens ben
sterf!

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Opbouw water.

simpel? Dit maakt het alles juist veel ingewikkelder.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer