Witte punten op de nagels

Moderator: ArcherBarry

Reageer

Witte punten op de nagels

Ik heb gehoord dat wanneer je witte vlekjes/punten op je vingernagels hebt dat je een bepaalde stof/vitamine tekort hebt. Is dat waar? Zoja welke stof is dat dan en in welke voeding komt dat voor?

Gebruikersavatar
Berichten: 193

Re: Witte punten op de nagels

Ik heb gehoord dat wanneer je witte vlekjes/punten op je vingernagels hebt dat je een bepaalde stof/vitamine tekort hebt. Is dat waar? ?
Ik heb wel eens gehoord dat dat komt door te weinig calcium... weet niet zeker of dit waar is....
Zoja welke stof is dat dan en in welke voeding komt dat voor
In melk :shock:

Berichten: 232

Re: Witte punten op de nagels

Was het een teveel of een tekort aan calcium? :shock:
voorheen bekend als "fysicusje in spe"

Berichten: 20

Re: Witte punten op de nagels

Witte plekjes op de nagels ontstaan doordat er lucht tussen de nagelcellen is gedrongen door bijvoorbeeld stoten of knippen van nagels. Deze witte plekjes verdwijnen door het groeien van de nagels, de witte plekjes moeten 'uitgroeien'.

Als er al een tekort is, zou het zink kunnen zijn.
Het is wat het is want dat wat zal zijn, wanneer het zijn zal, zal zijn dat wat het is.

Berichten: 8

Re: Witte punten op de nagels

is idd zinktekort of stoten o.i.d. :wink:

Berichten: 65

Re: Witte punten op de nagels

En ik welke voeding zit zink dan? Ik heb namelijk wel regelmatig van die witte vlekjes in mn nagels.

Gebruikersavatar
Berichten: 293

Re: Witte punten op de nagels

zink zit veel in rood vlees en kip. Er is ook plantaardige voeding met veel zink (en dat is wel handig voor vegetariers als mijzelf), maar daar moet je wat meer zink van innemen voor hetzelfde effect, ongeveer 50% meer. Dat zijn dan: volgranen, onbijtgranen en nog wat andere dingen.

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: Witte punten op de nagels

Hallo.. ikzelf heb psoriasses , hierbij kunnen er ook nagel aandoeningen optreden.

Toch wanneer iemand "witte" plekjes of puntjes op zijn nagels heeft wil dit nog niet altijd bevestigen of deze persoon een ziekte/kwaal onder de leden heeft, of een overschot/tekort van een bepaalde stof in zijn lichaam heeft.

Maar je zou er wel rekening mee moeten houden.
De wijze is op zijn wijzest.. als die het zelf niet meer weet.

Hij is dan oneindig wijs :wink:

Said by me: XXXXXXX

Re: Witte punten op de nagels

Heb je ook een foto er van??Van die nagel??

Dat zal wel mooi zijn die heb ik namelijk nodig voor een werkstuk op me school!!!

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: Witte punten op de nagels

dit is een hele erge vorm:

Afbeelding

Bron:http://www.huidinfo.nl
De wijze is op zijn wijzest.. als die het zelf niet meer weet.

Hij is dan oneindig wijs :wink:

Said by me: XXXXXXX

Reageer