Verwarmen lpg tank

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 12

Verwarmen lpg tank

hallo,

Ik heb een warmteoverdrachtsprobleem.

Ik verwarm een LPG tank met 10 kW/m2. Ik weet de oppervlakte van de tank, dus ik weet de opgenomen warmte aan de buitenwand van de tank. Ik moet nu de temperatuur berekenen aan de binnenwand van de tank. Ik weet de warmteoverdrachtcoefficient van staal (43 Kw/m2K), maar ik weet niet welke formule ik meot toepassen. Dat komt doordat de tank "cilindrisch" is.

Verder moet ik weten hoe snel de vloeistof (het is gas maar verdicht tot vloeistof) warm wordt. Het is stilstaande vloeistof, dus daar ik zit ook nog mee.

Alvast bedankt,

OZgur

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Verwarmen lpg tank

Dit is niet op te lossen met deze minimale beschrijving.

Is dit een schoolvraagstuk?

Plaats dan de volledige en letterlijke tekst.

Is dit een praktijkprobleem?

Hoe weet je dat de opgenomen warmte inderdaad 10 kW/m2 is? Hoe wordt die warmte dan toegevoerd? Electrisch? Stoom? Warm water? En van welke temperatuur? Hoe dik is de stalen wand? En hoe warm is de LPG voor je de verwarming aanschakelt?
Hydrogen economy is a Hype.

Berichten: 12

Re: Verwarmen lpg tank

Fred F. schreef:Dit is niet op te lossen met deze minimale beschrijving.

Is dit een schoolvraagstuk?

Plaats dan de volledige en letterlijke tekst.

Is dit een praktijkprobleem?

Hoe weet je dat de opgenomen warmte inderdaad 10 kW/m2 is? Hoe wordt die warmte dan toegevoerd? Electrisch? Stoom? Warm water? En van welke temperatuur? Hoe dik is de stalen wand? En hoe warm is de LPG voor je de verwarming aanschakelt?
Het is een praktijk probleem.

De opgenomen warmte is uit een richtlijn van de overheid. Een LPG tank meot bij een warmtestraling van 10 kW/m2 afgekoeld worden. De warmte wordt door door middel van Pool fire (plasbrand) verwarmd. die plasbrand heeft een temperatuur van 1000 K.

De temp in de tank is 25 C. De warmteoverdracht via de wand mag ik verwaarlozen (dus 10 KW/m2 direct aan de vloeistof). De warmteoverdracht in de vloeistof mag ik neit verwaarlozen. Ik moet werken emt " vrije convectie" maar ik weet daar neits over.

Als ik weet hoe snel het verwarmd en verdampt, dan weet ik de antwoord. Maar hoe moet ik oplossen met vrije convectie?:S

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.167

Re: Verwarmen lpg tank

Als die 10 kW/m2 vaststaat dan is het heel simpel: vermenigvuldig die met het juiste oppervlak en je weet hoeveel kW door de LPG opgenomen wordt. Delen door de verdampingswarmte en je weet hoeveel LPG-damp je krijgt.

De warmteoverdrachtscoefficient doet dan niet meer terzake want de warmteflux (die 10 kW/m2) is immers al vastgesteld (vastgelegd door de richtlijn).
Hydrogen economy is a Hype.

Reageer