Springen naar inhoud

Laplace: uitdrukking vereenvoudigen

• Log in om te kunnen reageren

janheuninck

janheuninck

• 0 - 25 berichten
  • 10 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 14 augustus 2008 - 11:10

Opgave:

Doe een beroep op de eigenschappen van L en L' om een eenvoudige uitdrukking te vinden voor:
LaTeX

met k geheel en positief

=> Ik weet echt totaal niet hoe dit op te lossen :/ Kan iemand mij helpen/op weg zetten?

alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

kotje

kotje

• >1k berichten
  • 3330 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 17 augustus 2008 - 18:24

Opgave:

Doe een beroep op de eigenschappen van L en L' om een eenvoudige uitdrukking te vinden voor:
LaTeX

met k geheel en positief

=> Ik weet echt totaal niet hoe dit op te lossen :/ Kan iemand mij helpen/op weg zetten?

alvast bedankt

Als ge mogelijk een antwoord wil krijgen zullen er meer inlichtingen nodig zijn over L, L' en H(t). Gaat het hier misschien over de Lagrangiaan en Hamiltoniaan?
Volgens mijn verstand kan er niets bestaan en toch bestaat dit alles?

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 augustus 2008 - 19:21

L en L' zijn de laplace transformaties vermoed ik.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Burgie

Burgie

• >250 berichten
  • 582 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 augustus 2008 - 20:39

Als ge mogelijk een antwoord wil krijgen zullen er meer inlichtingen nodig zijn over L, L' en H(t). Gaat het hier misschien over de Lagrangiaan en Hamiltoniaan?

Ik veronderstel dat L de Laplacetransformatie voorstelt en H(t) de Heaviside-functie.
Zeer eenvoudig zou ik zeggen als je het in stappen aanpakt...

- De Laplacegetransformeerde van H(t) is niets anders dan de Laplacegetransformeerde van 1, zijnde LaTeX .

- De Laplacegetransformeerde van H(t)*H(t-1) is niets anders dan de laplacegetransformeerde van H(t-1).
Doe nu hetzelfde trucje als in je topic onder huiswerk en practica; stel LaTeX ... LaTeX . De Laplacegetransformeerde van LaTeX is niets anders dan LaTeX . De Laplacegetransformeerde LaTeX van LaTeX wordt dus LaTeX .

- ...

Uiteindelijk bekom je ...?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures