Springen naar inhoud

Brownse beweging bij twee drijvende objecten in vloeistof?

• Log in om te kunnen reageren

ghrasp

ghrasp

• >250 berichten
  • 413 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 augustus 2008 - 10:55

Er was een keer een vraag op dit forum mbt het naar elkaar toedrijven van twee bakjes met kaarsen in een vijver.
Hierbij werd dit uitgelegd als in verband staand met de viscositeit. Ik sluit dat zeker niet uit alleen vraag ik me af of er ook niet het fenomeen van de "Brownse beweging" in te zien is" ?

Leg een blokje hout in een kommetje met water. De energie van het medium op basis van die brownse beweging werkt in alle richtingen min of meer even sterk tov het blokje.
Door in hetzelfde bakje een ander stukje hout er vlak naast te leggen kan ik me voorstellen dat de energie van het medium daar ahw verdeelt wordt naar twee kanten ; het tweede stukje hout in het water geeft een verstoring zodat de energie van het medium uitgeoefend op het eerste stukje vanuit die richting vermindert.
Beide stukjes hout drijven dan naar elkaar toe.

Veranderd door ghrasp, 16 augustus 2008 - 10:57

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 augustus 2008 - 19:45

Even voor de duidelijkheid: het gaat om deze topic.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

ghrasp

ghrasp

• >250 berichten
  • 413 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 augustus 2008 - 09:21

Klopt ik kon het niet terug vinden. Wat mij betreft mag een moderator deze topic ook sluiten ik heb mijn berichtje gekopieerd en plaats het dan na aanpassing wel bij de oorspronkelijke topic.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures