Kan iemand deze vraagjes eens nazien?

Moderator: physicalattraction

Gesloten
Berichten: 7

Kan iemand deze vraagjes eens nazien?

ik had gisteren enkele vragen gepost, nu heb ik al een deel opgelost, zou het mogelijk zijn deze eens na te zien

is een wit papier een goede benadering van een zwart lichaam? wanneer wel, wanneer niet?

ik dacht, neen want een perfect zwart lichaam absorbeert al het invallende licht en reflecteerd niets

- kunnen conductie, convectie en straling samen plaatsvinden?

neen want, conductie hier staat het fluidium stil, convectie: hier staat het fluidium niet stil en straling: gn tussen ligend medium

-Is het mogelijk een ideaal gas isotherm te comprimeren in een adiabatisch cilinder-zuigersysteem?

de arbeid is gelijk aan nul dus kan niet + er moet warmte ontsnappen om te comprimeren dus in een adiabatisch systeem kan dit niet

-een uitvinder beweert een elektrische verwarmer te hebben uitgevonden die 1.2 kWh energie levert aan een ruimte voor elke kWh elektriciteit die hij verbruikt. Kan dat?

neen want een electrische weerstand verwarming kan dit niet in tegenstelling tot een warmtepomp

- de entropie van het fluïdum in een ideale Carnot Cyclus (stijgt, daalt, blijft constant) gedurende de isotherme warmtetoevoer deelstap?



ik dacht stijgen


- een eenvoudigee Brayton cyclus zonder regeneratie wordt vervangen door een multistap compressieproces met intercooling en een multistap exapsie proces met reheating tussen dezelfde druklimieten en temperaturen. Als gevolg daarvan zal de afgevoerde warmte stijgen, dalen of gelijk blijven?

ik dacht stijgen want energetisch rendement daalt formule 1-Quit/qin dus om dit kleiner te laten worden moet Q groter worden

- Wat betreft de ultieme, reversiebele laptop, welk type is het meest performant, parallel of serieel?

mijn gevoel zeg serieel maar ik heb geen idee waarom

- kan een ideaal gas van entropie veranderen tijdens een isotherm proces?

ik dacht neen, want een ideaal gas wordt gekenmert door zijn geringe interactie met de omgeving

-- Een dubbel glazige wand (1 cm uiteen). iemand stelt voor om er vinyl (die over is) in het midden tussen te plaatsen. is dit een zinvol voorstel?

ik dacht van wel want je moet kijken naar wat het minst goed warmte geleid, vinyl geleid slechter denk ik?

- Kunnen in een systeem conductie en radiatie elkaar tegenwerken?

ik dacht van niet aangezien ze niet samen kunne voorkomen in een systeem

Berichten: 8.614

Re: Kan iemand deze vraagjes eens nazien?

Je hebt het over deze topic. Het is nergens voor nodig om een nieuwe topic te openen (meer nog, het wordt niet getolereerd op dit forum; zie ook de regels). Als iemand je kan helpen, dan zal die persoon dat zeker doen.

Ikzelf heb momenteel iets te weinig tijd om uitgebreid naar je vragen te kijken.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Kan iemand deze vraagjes eens nazien?

En dus op slot.

Gesloten