Springen naar inhoud

Demontage split airco

• Log in om te kunnen reageren

manja925

manja925

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 10:23

Ik heb een split airco ( met buitenunit en binnenunit ), nu is deze defect ( al na 1 1/2 jaar )
en wil hem vervangen door een nieuwe, de garantieperiode is voorbij dus alle kosten zijn voor
mijzelf, ik wil de nieuwe airco door iemand laten installeren.
Ik kan heel moeilijk bij de buitenunit maar om kosten te sparen wil ik de binnenunit reeds
zelf verwijderen, nu is de binnenunit logischerwijs verbonden met de buitenunit dmv 2 koperen leidingen
en 2 wartels.
Als ik deze een beetje losdraai komt er een sissend geluid, ik ruik niets.
Nu is mijn vraag kan ik zonder gevaar deze wartels losdraaien en is het goedje wat ontsnapt niet
gevaarlijk of brandbaar ?
Ik hoor het graag

fred

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Benm

Benm

• >5k berichten
  • 8782 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 11:06

Het zou kunnen dat het koelmiddel wel brandbaar is. Vroeger zaten er volstrekt ongevaarlijke stoffen in, maar in het kader van broeikaseffect zijn die vervangen voor andere koelmiddelen. Om het met zekerheid te zeggen zou je moeten uitvogelen wat er precies in zit.

Als het even kan zou ik het gas aan de buitenkant laten ontsnappen. Giftig is het normaliter niet, maar om nou de hele kamer ermee vol te zetten terwijl je er zelf inzit, liever niet.
Victory through technology

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures