Springen naar inhoud

H.geest=h.engel

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 13:01

Binnen het ‘christendom’ bestaan twee hoofdstromingen over de interpretatie van ‘h. geest’
Op grond van aanwijzingen, welken een logische deductie volgen. Ben ik tot de conclusie gekomen dat
Er esprake moet zijn van meerdere h. geesten. In feit alle, niet afvallige, engelen zijn h. geesten.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

ferry

ferry

• >250 berichten
  • 954 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 13:04

Zolang je niet aangeeft welke hoofdstromingen, welke aanwijzingen en welke methode is niet duidelijk wat je bedoelt.

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 13:39

Hoi,
Dat klopt.
Begin je met wat je weet. Dan kan ik met jou verder denken, want als je de bijbel niet kent, dan weet je ook niet waar ik over heb.

ferry

ferry

• >250 berichten
  • 954 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 13:43

Ik ken de bijbel.

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 13:50

Hoi,
Heb even gekeken, ik zie jou nergens. Voor ik verderga. Moet ik weten bij welke onderwerpen je bij betrokken bent. Dan kan ik beter inschatten of je echt interesse hebt en op welke wijze wij met elkaar kunnen communiceren.

Antoine47

Antoine47

• >100 berichten
  • 188 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 13:52

Leuk begin.... Gaat dit ergens over?
believing is really not knowing

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 14:04

Hoi 47,
Heb net gekeken over een standpunt van jou. Vraag me af wat je van de bijbel weet en of je gronden voor mijn standpunt kan vinden. Dat weet ik hoe ver ik met jou kan gaan.

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 14:11

47,
Ik zie dat je, mogelijke, voorstander bent van de drie-eenheid. Als het klopt en het voor jou een vaste principe is. Zie ik te weineg ruimte om samen verder te wandelen

Antoine47

Antoine47

• >100 berichten
  • 188 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 14:19

47,
Ik zie dat je, mogelijke, voorstander bent van de drie-eenheid. Als het klopt en het voor jou een vaste principe is. Zie ik te weineg ruimte om samen verder te wandelen

Ik weet niet waar je dat vandaan haalt - heb ik nooit ofte nimmer waar dan ook ooit gezegd of gesuggereerd. Mag ik je eraan herinneren dat dit een forum is waar iedereen zijn zegje mag doen, en van iedereen antwoord kan verwachten? Als je alleen wil discussieren met mensen van wie je bij voorbaat gelooft dat ze het min of meer met je eens zullen zijn kun je een eigen sekte beginnen, met een eigen website.

En voor iemand die zo nieuwsgierig is naar de identiteit en ideeen van andere gebruikers, geef je wel erg weinig informatie over jezelf.

Maar maak je geen zorgen, ik ben al weg!

Veranderd door Antoine47, 18 augustus 2008 - 14:20

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 14:25

Hoi Ferrari,
Sorry, het moet Ferri zijn. Word doet gekke dingen.
De twee stromingen waar ik over had hebben betrekking over het algemeen aanvaarden van de H. GEEST als algemeen aanvaarding van de meest kerken die onder ’christendom’ vallen. De JG zien de HG als een eigenschap en niet als een zelfstandige wezen.
Mijn standpunt wijkt af van bestaande opvattingen.
Ik beschouw alle onzichtbare wezens zoals de bijbel refereert zonder, uitzondering, als geesten. Wel te verstaan dat bij deze groep er aantaal hiërarchische categorieën en functies bestaan. Ik doel hiermee hun algemene samenstelling.

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 14:41

Hoi 47,
Ik begrijp niet waroom je ineens zo extreem doet. Ik zei toch; MOGELIJKE, niet zeker dus. Ik baseer, terecht, mijn inschatting op jou reactie bij Raul. Al je niet langer geintereseerd bent is volkomen jou recht om deze filosofische / christelijke onderwerp te verlaten. Je bent altijd welkom om samen, verder onderzoek te verrichten. Het probleem is alleen als je niet open staat voor een objectieve inval v.u. een ander hoek dat dan je te weinig ruimte over laat. Ik begrijp niet wat jou schelding ’sekte’ hier mee te maken heeft.

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 14:58

Hoi 47,
Dit is jou standpunt over ‘Arianisme’

-Ik ben geen expert in arianisme
-Arianus, al bij het Concilie van Nicea tot ketter werd verklaard.
-De bijbel…bij het Concilie van Nicea, de inhoud gekregen die hij nu heeft
-algemeen geaccepteerde inhoud is gekozen.
-erg onwaarschijnlijk is dat je die zult vinden in een tijd die allang vervlogen was toen de bijbel zijn uiteindelijke inhoud verwierf.
Je bent niet duidelijk over jou standpunt. Op grond van jou reactie over Arianisme, heb ik die MOGELIJKE conclusie getrokken. Als je niet eens bent. Wat is jou standpunt dan?

Heet Staal

Heet Staal

• >25 berichten
  • 88 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 15:30

Binnen het ‘christendom’ bestaan twee hoofdstromingen over de interpretatie van ‘h. geest’

Welke dan? :D
["HEET STAAL" was op dit forum voorheen bekend onder de naam "ARWIN RUMMEL".]

Beide zijn van dit forum verdwenen, bedankt voor niets!

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 15:58

Hoi,
-Drie-eenheid (regulerende kerken)
-Werkzaam kracht (Jehova’s)

Antoine47

Antoine47

• >100 berichten
  • 188 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 16:13

Dit is jou standpunt over ‘Arianisme’

-Ik ben geen expert in arianisme
-Arianus, al bij het Concilie van Nicea tot ketter werd verklaard.
-De bijbel…bij het Concilie van Nicea, de inhoud gekregen die hij nu heeft
-algemeen geaccepteerde inhoud is gekozen.
-erg onwaarschijnlijk is dat je die zult vinden in een tijd die allang vervlogen was toen de bijbel zijn uiteindelijke inhoud verwierf.
Je bent niet duidelijk over jou standpunt. Op grond van jou reactie over Arianisme, heb ik die MOGELIJKE conclusie getrokken. Als je niet eens bent. Wat is jou standpunt dan?

Twee dingen kloppen hier niet.

1. Ik heb geen standpunt over Arianisme. Ik kan niet duidelijk zijn over een standpunt dat ik niet heb. Ik wilde alleen duidelijk maken dat Arianisme al bestond voordat de bijbel zijn uiteindelijke inhoud verworven had, an dus niet "dichter bij de oorspronkelijke bijbel" kan staan. Dat was een logische gevolgtrekking die geen enkel standpunt over Arianisme inhoudt.

2. Bij het Concilie van Nicea, ja, en nog lange tijd daarna. Dat heb ik ook gezegd maar dat is weggelaten.

De mogelijke conclusie dat ik in de drie-eenheid zou geloven komt voort uit de aanname dat ik geen arianist ben (juist) en dus waarschijnlijk meer "mainstream" christelijk (onjuist).

Het heeft voor mij geen zin om over geesten te discussieren. Wil je mijn standpunt weten? Hier komt het: Geesten bestaan niet. Wat wordt aangeduid met "geesten" zijn athropomorfe personificaties van ideeen. Ideeen bestaan wel, maar niet als persoon.

Daarom ga ik nu echt weg. Ik heb niets aan dit onderwerp bij te dragen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures