[fysica]wet van archimedes: vraagstukken

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 7

[fysica]wet van archimedes: vraagstukken

Hey, ik moet binnenkort (27 augustus) mijn vakantietaak van fysica gaan indienen. Het probleempje is, ik moet heel veel oefeningen maken over arbeid en vermogen, enz, maar ik snap ze niet zo goed, ik ben ook niet goed in fysica. Zouden jullie mij wat kunnen helpen met de gepaste formule te geven, of een oplossingswijze, ik weet dat jullie de oplossingen niet mogen geven maar gewoon een oplossingswijze. Dat mag toch hé? Ah ja hier zijn de vragen: het zijn er maar een paar. De andere heb ik in een andere topic gezet :

1) een voorwerp met dichtheid 2400 kg/m³ heeft een volume van 0.20 m³. Bepaal de massa, het gewicht en het gewicht bij volledige onderdompeling in een vloeistof met dichtheid 800 kg/m³. als antwoordt: (480 kg. 4700 N. 3100 N)

2)Een rechthoekige sloep van 5 m bij 3m weegt 14000 N en biedt plaats aan 20 personen van gemiddeld 600 N. Hoe diep zinkt ze geladen in water?als antwoordt: (17cm)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: [fysica]wet van archimedes: vraagstukken

Begin vraag 2 eens met een klein schetsje, en met het in symbolen op een rijtje te zetten van je gegevens en gevraagd.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: [fysica]wet van archimedes: vraagstukken

vraag 1: Ken je een verband tussen massadichtheid, massa en volume? Verder is het nuttig te weten dat de de opwaartse kracht die een lichaam in een vloeistof of gas ondervindt is even groot als het gewicht van de verplaatste vloeistof (wet van archimedes).
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Reageer