Springen naar inhoud

Universele rangorde

• Log in om te kunnen reageren

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 15:53

Zowel bij de heelal als op arde bestaat een rangorde. Zo draait een (lichte) kleinere hemellichaam om een (zwaardere) grotere en niet andersom.
Bij de natuur gaat net zo een groot dier jacht op een kleinere. Ook de massa van een groep dieren neemt het tegen een prooi die te groot is voor een enkele jager.
Bij de geesten bestaat ook een rangorde welke afhang van hun bestaan. Hoe langer ze bestaan des de hoger hun rangpositie is.
Dit aspect wordt duidelijker bij ‘de boek van Adam and Eva’ ook genaamd; ‘de Apocalyps van Mozes’

‘The fall of the devil;
And with a heavy sigh the devil spake: “O Adam! all my hostility, envy, and sorrow is for thee, since it is for thee that I have been expelled from my glory, which I possessed in the heavens in the midst of the angels and for thee was I cast out in the earth.” Adam answered, “Wat dost thou tell me? What have I done to thee or what is my fault against thee? Seeing that thou hast received no harm or injury from us, why dost thou pursue us?” The devil replied, Adam, what dost thou tell me? It is for thy sake that I have been hurled from that place. When thou wast formed, I was hurled out of the presence of God and banished from the company of the angels. When God blew into thee the breath of life and thy face and likeness was made in the image of God, Michael also brought thee and made (us) worship thee in the sight of God; and God the Lord spake; Here is Adam. I have made thee in our image and likeness” And Michael went out and called all the angels saying: “Worship the image of God as the Lord God hath commanded.” And Michael himself worshipped first; then he called me and said: “Worship the image of God the Lord.” And I answered,” I have no (need) to worship Adam.” And since Michael kept urging me to worship, I said to him, “Why dost thou urge me? I will not worship an inferior and younger being (than I), I am his senior in the Creation, before he was made was I already made. It is his duty to worship me.”
Wen the angels, who were under me, heard this, they refused to worship him. And Michael saith, “Worship the image of God, but if thou will not worship him, the Lord God will be wrath whith thee.” And I said, “If He be wrath with me, I will set my seat above the stars of heaven and will be like the Highest.” And God the Lord was wrath with me and banished me and my angels from our glory; and on thy account were we expelled from our abodes into this world and hurled on the earth. And straightway we were overcome with grief, since we had been spoiled of so great glory. And we were grieved when we saw thee in such joy and luxury. And with guile I cheated thy wife and caused thee to be expelled through her (doing) from thy joy and luxury, as I have been driven out of my glory.’

Dit gespreek, tussen Lucifer (devil) en Adam is heel bijzonder, omdat het duidelijkheid verschaf over Lucifers motivaties voor zijn daad. Bovendien kan het als maatstaf worden gebruik om de ’Lucifer mens’ vandaag de dag te
erkennen / onderscheppen. Een ’god’ heeft primeer belang om, omring te zijn met gelijkende, ondergeschikte schepsels. Bij de ‘Lucifer mens’ zullen gelijkwaardige eigenschapen en gedraging als bij Lucifer zelf , te vinden zijn.
Lucifers beredenering volgt een eerder vastgestelde orde, waar; ‘jonger in bestaan’ schepsels, een hoger wezen aanbieden en niet andersom. Het gebod op; ‘onvoorwaardelijke gehoorzaamheid naar de hoogste wezen’ ’overrule’ alle ander geboden. Hiertegen verzet zich Lucifer, waardoor hij niet langer zijn positie kan behouden en wordt naar de arde verworpen. Al de schepsels die onder Lucifers gezag vielen volgen hem naar zijn bestemming.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Heet Staal

Heet Staal

• >25 berichten
  • 88 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 16:22

Arius, ik heb het onderwerp nu 3 keer gelezen, maar nog steeds begrijp ik niet waar je ermee naar toe wilt. Wat is nu je stelling of vraag? Ook denk ik dat deze tekst bij je ander topic kon gevoegd worden, maar ja...
["HEET STAAL" was op dit forum voorheen bekend onder de naam "ARWIN RUMMEL".]

Beide zijn van dit forum verdwenen, bedankt voor niets!

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 16:30

Geef ook een uitgebreidere bronvermelding voor bovenstaande tekst (liefst met een link o.i.d.). Een google-search maakte me weinig wijzer.

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 16:39

Hoi AR,
-Arius, ik heb het onderwerp nu 3 keer gelezen, maar nog steeds begrijp ik niet waar je ermee naar toe wilt. Wat is nu je stelling of vraag? Ook denk ik dat deze tekst bij je ander topic kon gevoegd worden, maar ja...

De mensheid heeft behoefte naar oplossingen van alledaagse ingewikkeld processen.
Door de wortel van de problemen te analyseren, wordt een duidelijke beeld geschept.
De aspecten die ik behandel vormen de kern van oorzak van het bestaan.
Als je inhoudelijk met eventueel verwijzingen begin, dan kan ik jou verder uitleeg geven.

Heet Staal

Heet Staal

• >25 berichten
  • 88 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 16:39

Ik heb ook eens gegoogled, en kwam deze tekst tegen, ik vermoed de niet beschreven bron van Arius.

Veranderd door Arwin Rummel, 18 augustus 2008 - 16:41

["HEET STAAL" was op dit forum voorheen bekend onder de naam "ARWIN RUMMEL".]

Beide zijn van dit forum verdwenen, bedankt voor niets!

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 16:54

Hoi AR,
Heel goed je hebt het gevonden.
De algehele aspecten die ik belangrijke vind zijn (niet in dit volgorde);
-Arius met zijn standpunt.
-Standpunt van Lucifer (ter oriëntatie naar zijn plannen).
-codex Sinaiticus / NT / Marcus, Openbaringen, Johannes.
-elfde gebod (herder van Hermas).
-Het verhaal over Lot in Sodome.
-Levenswijze Rechabieten.
Wat vind je interessant?

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 17:03

Hoi moderator,
Niet alles is verwijsbaar.
Er bestaan duizenden boeken en verbaal informatie die niet in welke bestaan dan ook zijn opgenomen.
Ik heb mijn verwijzingen vermeld.
Ik ontwerp bovendien niet eerder bestaande constructies.

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 17:48

Uiteraard, maar als je een stuk tekst plaatst dat niet van jou zelf is, is het wel de bedoeling dat je daarbij aangeeft waar je die tekst vandaan hebt. Anders is het risico dat wij hier met copyright-problemen komen te zitten. Dus een iets uitgebreidere verwijzing naar de tekst die je bovenaan gaf, met een link of een uitgebreid boekadres, graag.

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 17:52

AR heeft het opgezocht

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 17:56

Juist, ik was iets te snel. Maar goed, daarmee is toch duidelijk dat we dit niet vragen om onze gebruikers te pesten.
Extra link: http://en.wikipedia....of_Adam_and_Eve

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 18:01

‘t kan gebeuren.
Mensen werk.
Die peuk in jouw mond staat ie aan of uit?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures