Springen naar inhoud

Na 10 jaar misdaadvrij

• Log in om te kunnen reageren

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 19:42

NA 1O JAAR CRIMEVRIJ
‘T klink te mooie om waar te zijn.
De standpunt van Aja in zijn niet gepubliceerde boek ‘PERFECT WORLD’ laat duidelijk zien dat criminaliteit door de staat kunstmatig in leven wordt gehouden.
De staat heeft belang dat crime blijf bestaan, om betrokkenen aan het werk te houden. Het is een illusie om een efficiŽnte aanpak van crime door de staat te verwachten. De financiŽle aspecten die aan het behouden van criminaliteit zijn verbonden, staan in de weg voor een gezonde maatschappij.
Door een verruiming van het toezicht van voor en na de geboorte, wordt de oorzaak bij de wortel aangekaart. De vraag is dan niet langer, of de middelen voor het garanderen van een optimale opvoeding er zijn, maar of de toegepaste methode het juiste is. Zweden geef, met zijn praktisch nihil gehalte aan criminaliteit, het voorbeeld van hoe het moet.
Het invoeren van een Marshallplan, kan weerstand bieden, omdat men daar aan (nog ) niet gewent is geraakt. Intensieve begeleide opvoeding met een lage drempel tot voegdij ontzegging, roep niet langer de vraag of het kan maar, hoe het moet.
Als een kind 10 jaar lang van een optimale opvoeding heeft genoten, kan men voor zeker aannemen dat crime tot het verleden zal behoren.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 19:54

[quote name='Arius' post='440127' date='18 August 2008, 20:42']De standpunt van Aja in zijn niet gepubliceerde boek ĎPERFECT WORLDí laat duidelijk zien dat criminaliteit door de staat kunstmatig in leven wordt gehouden.
De staat heeft belang dat crime blijf bestaan, om betrokkenen aan het werk te houden. Het is een illusie om een efficiŽnte aanpak van crime door de staat te verwachten. De financiŽle aspecten die aan het behouden van criminaliteit zijn verbonden, staan in de weg voor een gezonde maatschappij.[/quote]
Een behoorlijk controversieel standpunt, dat wel wat wegheeft van een complottheorie. Zijn er ook argumenten die deze beweringen staven?

[quote name='Arius' post='440127' date='18 August 2008, 20:42']Zweden geef, met zijn praktisch nihil gehalte aan criminaliteit, het voorbeeld van hoe het moet.[/quote]
Bericht bekijken
Het invoeren van een Marshallplan, kan weerstand bieden, omdat men daar aan (nog ) niet gewent is geraakt. Intensieve begeleide opvoeding met een lage drempel tot voegdij ontzegging, roep niet langer de vraag of het kan maar, hoe het moet.
Als een kind 10 jaar lang van een optimale opvoeding heeft genoten, kan men voor zeker aannemen dat crime tot het verleden zal behoren.[/quote]
Alhoewel opvoeding in zekere mate invloed heeft op criminaliteit, geloof ik nooit dat je door de opvoeding aan te pakken criminaliteit kunt uitroeien. Criminaliteit is een typisch menselijk fenomeen en zal dat altijd blijven. Bovendien hangt criminaliteit ook niet volledig samen met opvoeding. Zo zijn er genen geÔsoleerd die (deels) verantwoordelijk zijn voor agressief gedrag, om maar iets te noemen.

Tot slot: geen enkele opvoeding is optimaal te noemen, niet alle kinderen hebben toegang tot educatie en ik vraag me af waar die termijn van 10 jaar vandaan komt.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 21:07

Ik zie dat je met die posting niet eens bent, voor jou maak het niet uit of het zweden, Colombia of Rusland betreft. Criminaliteit is overal en basta.?

http://en.wikipedia....ime_in_Colombia

http://en.wikipedia....Crime_in_Russia

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 22:20

Ik weet niet of je in Colombia, Rusland of Zweden bent geweest.
Landen waar traditioneel het protestantse geloof als meest is aangenomen, bestaat een lage percentage aan criminele gedraging dan bij landen waar niet zo is. Het welstand niveau is ook hoger. Het gaat niet of in Zweden wel of geen criminaliteit bestaat, maar om waar men zich veiliger voelt.
In Nederland en daar heb ik dus over. Is onderwijs verplicht. Waar in welke land zit je nu?

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 18 augustus 2008 - 22:40

De standpunt van Aja in zijn niet gepubliceerde boek ‘PERFECT WORLD’ laat duidelijk zien dat criminaliteit door de staat kunstmatig in leven wordt gehouden.

Vermits niet iedereen zomaar een ongepubliceerd boek in zijn handen kan krijgen, kun je misschien uitleggen hoe de staat dat dan doet?

Maar ik ben het eens met Klintersaas: dit klinkt als een complottheorie. Ik herhaal dan ook zijn vraag om bewijzen daarvoor.

De staat heeft belang dat crime blijf bestaan, om betrokkenen aan het werk te houden.

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar BelgiŽ heeft een ťnorm tekort aan cellen, cipiers, ... Als de overheid de misdaad in de hand heeft, waarom houdt ze die dan niet op een dusdanig peil dat er net genoeg, maar niet te veel werk is?

De financiŽle aspecten die aan het behouden van criminaliteit zijn verbonden, staan in de weg voor een gezonde maatschappij.

Ik ben zeer benieuwd naar de becijfering van financieel voordeel versus -nadeel door criminaliteit.

Door een verruiming van het toezicht van voor en na de geboorte, wordt de oorzaak bij de wortel aangekaart. De vraag is dan niet langer, of de middelen voor het garanderen van een optimale opvoeding er zijn, maar of de toegepaste methode het juiste is.

Hier heeft al een topic over gelopen in dit forum (gebruik de zoekfunctie even): zolang het niet bekend is wat het optimaalopvoedingstraject is (als het al zou bestaan!) is dit plan onuitvoerbaar. En dat is slechts ťťn van de bezwaren.

Als een kind 10 jaar lang van een optimale opvoeding heeft genoten, kan men voor zeker aannemen dat crime tot het verleden zal behoren.

Als je massaal mensen gaat ontvoogden omdat zij niet de te veronderstellen optimale opvoeding kunnen garanderen, dan creŽer je alleen nieuwe problemen: als je kinderen in grote groepen moet gaan opvoeden, zal je automatisch bepaalde aspecten gaan verwaarlozen. Hechting is er daar ťťn van. Als er ťťn factor is waarvan bekend is dat die een enorm beschermingsmechanisme biedt tegen latere psychologische problemen, is het veilige hechting.

Landen waar traditioneel het protestantse geloof als meest is aangenomen, bestaat een lage percentage aan criminele gedraging dan bij landen waar niet zo is. Het welstand niveau is ook hoger.

Ofwel begrijp ik niet goed wat je schrijft, ofwel klopt het voor geen meter: Colombia heeft vreselijk te lijden onder drugsgerelateerde criminaliteit. Ook Rusland is lang niet zo veilig als het tijdens het communisme was (al zul je mij het repressieve systeem dat toen gehanteerd werd niet horen verdedigen), dat kan een Russische vriendin van me getuigen. Colombia is overigens overwegend katholiek, Rusland orthodox (en niet protestants).

Het gaat niet of in Zweden wel of geen criminaliteit bestaat, maar om waar men zich veiliger voelt.

Nee, we hebben hier wel degelijk om betrouwbare statistieken nodig. Het veiligheidsgevoel kan absoluut niet als graadmeter dienen voor de effectiviteit van de staat inzake het bestrijden van misdaad.

PS: Het is absoluut onnodig om je topictitel in hoofdletters te herhalen in de ondertitel. Hoofdletters staan gedeactiveerd in titels, de ondertitel dient niet om dit te omzeilen. Overdadige hoofdletters worden beschouwd als schreeuwen. Dat is tegen de regels en zal vanaf nu ook als dusdanig behandeld worden.

Klintersaas

Klintersaas

• >5k berichten
  • 8614 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 augustus 2008 - 17:38

Ik zie dat je met die posting niet eens bent, voor jou maak het niet uit of het zweden, Colombia of Rusland betreft.

Ik zie niet goed wat je met deze zin bedoelt. Het klopt dat ik het met een aantal van de zaken die je in je post schreef oneens ben, maar ik begrijp niet waarom je Colombia en Rusland erbij haalt.

Criminaliteit is overal en basta.?

Overal waar mensen in groepen samenleven volgens een systeem van regels kan criminaliteit optreden, ja. De enige manier om criminaliteit volledig uit te bannen is de complete wet- en regelgeving weg te halen. Aangezien criminele handelingen namelijk 'gedefinieerd' zijn als 'handelingen die door een wet/regel/bepaling strafbaar zijn gesteld' is er dan geen criminaliteit meer. Let op, dit betekent niet dat je uit de problemen bent. Moord, om maar iets te noemen, zal nog altijd bestaan, maar zal niet langer strafbaar zijn omdat er geen wet meer is die het strafbaar stelt. En dan heb je dus anarchie.

Neen, in geen van de drie.

Landen waar traditioneel het protestantse geloof als meest is aangenomen, bestaat een lage percentage aan criminele gedraging dan bij landen waar niet zo is. Het welstand niveau is ook hoger.

Heb je daar statistieken van?

Het gaat niet of in Zweden wel of geen criminaliteit bestaat, maar om waar men zich veiliger voelt.

Alhoewel ik weet dat bepaalde studies hebben uitgewezen dat inwoners van Scandinavische landen doorgaans gelukkig en welstellend is, weet ik niets over het (on)veiligheidsgevoel daar. Dus weer, heb je daar statistieken van?

Waar in welke land zit je nu?

Ik ben Belg en bevind me op dit moment in BelgiŽ.

Geloof niet alles wat je leest.

Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 19 augustus 2008 - 23:13

In zijn hoofdstuk; Ďgeen toevalí schrijf Aja, dat Adolf in zijn boek, een verkeerde veronderstelling teweeg breng over het verschil tussen Oostenrijk en Duitsland.
Adolf vind het, te wijten aan ídiversiteit in rassení
Aja vind dat het geloofsachtergrond beslissend is en niet Ďde rasĎ. Zo lopen in het algemeen katholieke en orthodoxe landen achter op de protestantse en joodse volken.
Niet dat bv. protestanten beter zijn. Ze zijn gewoon íminder slechtí.

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 augustus 2008 - 23:33

Ik mag hopen dat dit geen aanzet is om het topic een fascistoÔde kleurtje te geven?!

Arius

Arius

• >25 berichten
  • 62 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 19 augustus 2008 - 23:54

Noem je Iemand die in oneens is met Hitler een fascist?

Noem je Iemand die in oneens is met Hitler over zijn racistische ideeŽn een fascist?

Kan een moderator, conservator niet een dictator worden?
Ik mag er hopen dat als er iemand die tegen dictatuur is, door jou niet ook als dictator wordt gezien. Mogelijke heb je mijn standpunt niet juist opgevat.

ypsilon

ypsilon

• >5k berichten
  • 11085 berichten
  • VIP

Geplaatst op 20 augustus 2008 - 10:38

Mogelijke heb je mijn standpunt niet juist opgevat.

Dat is zeer goed mogelijk. Maar dan moet je dringend duidelijker uiteenzettingen gaan doen, want zoals het er nu voorstaat kunnen maar weinig gebruikers chocola van dit topic maken, *methinks*.

Je feedback is overigens ten anderen male afgesplists naar hier.

1207

1207

• >250 berichten
  • 991 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 23 augustus 2008 - 21:15

in belgie is er een massa tekort aan cellen en cipiers. als de staat het in stand houdt kunnen ze het ook naar eigen goeddunken verminderen/vermeerderen.
Leg uit!

DE internationale drugstrafiek wordt dus instand gehouden? DAt duizenden Europese jongeren kapot gaan aan drugs is een ideetje vd staat?
Leg uit!

De staat heeft belang dat crime blijf bestaan, om betrokkenen aan het werk te houden. Het is een illusie om een efficiŽnte aanpak van crime door de staat te verwachten. De financiŽle aspecten die aan het behouden van criminaliteit zijn verbonden, staan in de weg voor een gezonde maatschappij.

Weet ge wel hoeveel een politie/legermacht kost? hoeveel al die geheime diensten kosten?
ik denk dat we geld echt veel beter kunnen gebruiken en die mensen beter anders kunnen inzetten.
Leg uit!

Zweden geef, met zijn praktisch nihil gehalte aan criminaliteit, het voorbeeld van hoe het moet.

In zweden zijn er diefstallen.
In zweden zijn er ook zakkenrollers
In zweden zijn er ook belastingsontduikers
Maar in Zweden is het veel minder zichtbaar wegens minder volk en veel meer land.
Maar moest er in Zweden geen/minder criminaliteit zijn waarom hebben zij dan onlangs die afluisterwet goedgekeurd???
een wet die heel zwaar de privacy aantast
Leg uit!

Intensieve begeleide opvoeding met een lage drempel tot voegdij ontzegging, roep niet langer de vraag of het kan maar, hoe het moet.

1 hechting is 1 vd beste garanties voor een goede opvoeding. pak er maar eens een psychoboek bij. ontvoogden zorgt voor 1 opvoeder per x aantal kinderen. voor hechting is geen plaats.
optimale opvoeding bestaat niet. elk kind heeft andere accenten en andere manier van werken nodig.
niet echt op de hoogte hť?

Veranderd door ypsilon, 23 augustus 2008 - 22:54

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures