[chemie] koolstofchemie, benamingen en molecuulformules

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 4

[chemie] koolstofchemie, benamingen en molecuulformules

Hoi iedereen ...

Aangezien mijn chemie dit jaar niet echt zo goed was ( niet geslaagd op mijn totaalrapport ) moet ik een vakantietaak maken...

Maar van enkele dingen snap ik niet veel en vind ik niets van terug in mijn cursus ... Mijn handboek heb ik spijtig genoeg terug verzonden naar de firma waarvan we ze huren ...

Hopelijk kunnen jullie mij helpen ?

1) Schrijf alle isomeren van C4H8 + geef de correcte naam

2)Geef de formule voor de volgende alcoholen

a) 2-butanol

b)1-propanol

c)3-pentanol

d)2-propanol

e)2-pentanol

f)ethanol


Ben nog niet erg ver met de taak, als ik verder ben post ik wel een nieuwe post met nog meer vragen :D

Alvast bedankt ! ?

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [chemie] koolstofchemie, benamingen en molecuulformules

Zie: Huiswerkbijsluiteer
WE ZIJN GEEN HUISWERKMACHINE

Plaats je vraag, maar laat aub ook zien wat je zelf al bedacht of berekend had, en/of waar je precies vastloopt.

Punt één hebben we een hekel aan luie mensen, punt twee is een foutje in een redenering of berekening meestal rap aangewezen. Jij hebt snel de oplossing van je probleem, je helper kan weer vlot wat anders leuks gaan doen.

EEN PROBLEEM PER TOPIC

Meerdere en vooral gevarieerde vragen samen in één topic stellen leidt meestal tot verwarring: antwoorden op verschillende vragen lopen dan door elkaar enzovoort. Als je (veel) verschillende vragen hebt, open dan gerust een aantal topics (een per vraag, of klein groepje van samenhorende vragen), maar overdrijf dat aantal ook niet.


Laten we dus eens met vraag 1 beginnen:
1) Schrijf alle isomeren van C4H8 + geef de correcte naam
Wat weet je wél, waar loop je vast?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: [chemie] koolstofchemie, benamingen en molecuulformules

Gezien het feit dat dit een hoop verschillende vragen zijn, heb ik aan de TS gevraagd om dit in losse topics onder te brengen en heb ik de overige vragen naar hem of haar opgestuurd.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 4

Re: [chemie] koolstofchemie, benamingen en molecuulformules

Jan van de Velde schreef:Zie: Huiswerkbijsluiteer

Laten we dus eens met vraag 1 beginnen:

Wat weet je wél, waar loop je vast?
Het enige dat ik gevonden heb is de plaatsisomerie ...

Van de andere vind ik niets terug in m'n cursus ...

Sorry voor de 'problemen' met m'n post ... Wist niet dat 't zo niet mocht (a)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [chemie] koolstofchemie, benamingen en molecuulformules

deborraah schreef:Het enige dat ik gevonden heb is de plaatsisomerie ...

Van de andere vind ik niets terug in m'n cursus ...
kun je dan eens allerlei verschillende structuurformules tekenen die moleculen opleveren met de brutoformule C4H8

eerste voorbeeldje:
C4H8.png
C4H8.png (2 KiB) 323 keer bekeken
Sorry voor de 'problemen' met m'n post ... Wist niet dat 't zo niet mocht (a)
Wat niet mag is een ander als huiswerkmachine gebruiken, m.a.w. je de oplossing kant en klaar kopieerbaar laten geven.

Wat niet handig is, is vele vragen in één topic plakken, want dan lopen allerlei uitwerkingen door elkaar en weet op zeker moment niemand meer waar 'ie mee bezig is.

Open in de tussentijd gerust een paar andere topics voor je andere vragen. Schiet het tenminste op, én blijft gerichte en overzichtelijke hulp mogelijk.

(denk om vakgebied-tags en een beetje herkenbare en toepasselijke topictitel)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer