Springen naar inhoud

Constante in lopen?

• Log in om te kunnen reageren

MrHond

MrHond

• >25 berichten
  • 54 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2008 - 17:27

Hey,

Ik ben op dit moment bezig met een onderzoekje naar bepaalde aspecten van het menselijke lopen...

Ik doe metingen met versnellingssensoren. Door te kijken naar Jerk (ms-3) kan ik bepaalde partonen vinden.

ECHTER,

bij een rekenfout waar ik te laat achterkwam heb ik een constante gevonden voor elke aparte meetgroep.

Ik heb ipv da/dt; dt/da gedaan... Nu ben ik me aan het afvragen of er een andere naam is voor deze meetuitkomst. Immers, verandering in tijd gedeeld door versnelling is niet echt logisch.

Iemand ideeen of suggestisch?

Ik ben zelf tot de demping/seconde gekomen. Weet alleen niet of dit correct is... :D

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 25 augustus 2008 - 22:03

Ik ben zelf tot de demping/seconde gekomen. Weet alleen niet of dit correct is... :D

dan zou je demping de eenheid s4/m moeten hebben. Dat lijkt niet op wat ik onder demping versta.

Je zou eens kunnen beginnen hierover na te denken door een vergelijkbare fout te maken met de grootheid snelheid.
De inverse van de snelheid, hoe zouden we dat eens noemen? Eenheid m/s --> s/m ...... :P

Ik zie trouwens niet hoe je zo aan een 'constante' komt. Of is dat een spraakverwarring?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

MrHond

MrHond

• >25 berichten
  • 54 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 25 augustus 2008 - 22:09

nou, elke deling die ik maak, dan krijg ik in de verschillende fases van lopen een constante uit. Denk bijvoorbeeld aan de heelstrike (het moment van het plaatsen van de hak op de grond) is een constante van 0.024 sms-3. Ik weet alleen niet precies wat dat inhoud.

Elke patientengroep heeft een andere constante waarde, maar ik weet niet precies wat die waarde van tijd/acceleratie betekend?!?!

Ik ben al wat aan het bladeren geweest in de standaarden van de natuurkunde, ik kan er heel veel van maken, maar er zit niet echt iets van logica in.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 25 augustus 2008 - 22:45

nou, elke deling die ik maak, dan krijg ik in de verschillende fases van lopen een constante uit. Denk bijvoorbeeld aan de heelstrike (het moment van het plaatsen van de hak op de grond) is een constante van 0.024 sms-3.

bedoel je eigenlijk niet LaTeX , ofwel verder uitgewerkt s³/m ??

Je bepaalt dus de tijd nodig om een bepaalde toename van versnelling te bereiken. In dit geval doe je (die hiel?) er 0,024 s over om de versnelling 1 m/s² te laten toenemen.

Ik weet alleen niet precies wat dat inhoud.

Elke patientengroep heeft een andere constante waarde, maar ik weet niet precies wat die waarde van tijd/acceleratie betekend?!?! Ik ben al wat aan het bladeren geweest in de standaarden van de natuurkunde, ik kan er heel veel van maken, maar er zit niet echt iets van logica in.

Standaard-natuurkundig zo direct niks volgens mij. Maar dat wil niks zeggen. Niet alleen omdat ik het niet weet, maar simpelweg omdat een bepaalde eenheid prima in één klein vakgebiedje een heel nuttige kan zijn, en in andere vakgebieden als een tang op een varken zou slaan.

Ik ben niet bekend in de biomechanica. Maar als je er iets nuttigs mee kunt, dan zou ik zeggen, gebruiken. Alleen moet je dan wel je eenheid zuiver weergeven. sms-3 is in tegenspraak met de rest van je verhaal.
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...

MrHond

MrHond

• >25 berichten
  • 54 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 26 augustus 2008 - 16:08

bedoel je eigenlijk niet LaTeX

, ofwel verder uitgewerkt ??

Dit klopt precies. LaTeX is precies waar het op neerkomt. ik was op sms-3 uitgekomen doordat ik weer eens te slordig met de plus en minnetjes omgesprongen ben.

Om weer terug te komen op demping. Om naar LaTeX te kunnen komen kan ik het volgende doen? LaTeX wat dan neerkomt op LaTeX oftewel LaTeX ?

PS,
dit is de eerste keer dat ik LaTeX gebruik :D

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 26 augustus 2008 - 16:24

Dit klopt precies. LaTeX

is precies waar het op neerkomt. ik was op sms-3 uitgekomen doordat ik weer eens te slordig met de plus en minnetjes omgesprongen ben.

Om weer terug te komen op demping. Om naar LaTeX te kunnen komen kan ik het volgende doen?

wat zou demping met LaTeX te maken hebben?

LaTeX

wat dan neerkomt op LaTeX oftewel LaTeX ?

wiskundig klopt de omzetting, geen punt, en zonodig kun je doorgaan tot LaTeX , maar met welk doel?? Nogmaals, hoe kom je erbij dat dat gelijk staat aan demping??

PS,
dit is de eerste keer dat ik LaTeX gebruik :P

:D

MrHond

MrHond

• >25 berichten
  • 54 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 27 augustus 2008 - 13:54

wat zou demping met LaTeX

te maken hebben? Hoe kom je erbij dat dat gelijk staat aan demping??

leesfout... *oops*

Denk dat ik genoeg weet voor nu. Bedankt Jan! :D

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 27 augustus 2008 - 21:04

Nog één opmerking:

Zoals ik nu en en ander begrijp: Je maakte een rekenfout, en zag dat dat per groep mensen een vrij constante waarde opleverde, bijvoorbeeld LaTeX .

Wees je ervan bewust dat je dat zónder die rekenfout óók constante waarden per groep moet opleveren, voor bovenstaande grope bijvoorbeeld LaTeX

Vraag is dus of je niet onnodig moeilijk aan het doen bent.

MrHond

MrHond

• >25 berichten
  • 54 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 augustus 2008 - 15:14

Nog één opmerking:

Zoals ik nu en en ander begrijp: Je maakte een rekenfout, en zag dat dat per groep mensen een vrij constante waarde opleverde, bijvoorbeeld LaTeX

.

Wees je ervan bewust dat je dat zónder die rekenfout óók constante waarden per groep moet opleveren, voor bovenstaande grope bijvoorbeeld LaTeX

Vraag is dus of je niet onnodig moeilijk aan het doen bent.

Ey Jan,

Maar LaTeX staat gelijk aan Jerk. Kortom 1 stap hoger dan Versnelling. Dit was ook de eigenlijke bedoeling om op terecht te komen.
Het typische echter is dat door m'n eerste deelfout ik heel goed kon specificeren in welke fase je van het lopen zit. Mede door de grote verschillen in het loopgedrag.

Denk er bijvoorbeeld aan dat de uitkomst LaTeX tijdens het stilstaan ongeveer 30 keer groter was in sommige patientgroepen vergeleken met het lopen. Wat een significant verschil is.
Bij het rekenen met LaTeX zijn deze verschillen moeilijker te zien aan een grafiek.

Maargoed, ik heb op het moment even weinig tijd om met de data te gaan stoeien, maar na volgende week dan ga ik eens vissen om te kijken wat ik eruit kan halen buiten m'n orginele doelen. Je weet nooit wanneer het EUREKA moment om de hoek komt kijken :D

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures