Juridische informatie over mobbing.

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 926

Juridische informatie over mobbing.

Ik ben mij aan het verdiepen over mobbing, pesten op de werkplek, en zoek juridische informatie over rechtszaken die daar over gevoerd zijn.

Zijn daar uitspraken over bekend, bv schadevergoedingen aan slachtoffers, boetes voor bedrijven, straffen voor de pleger en meer?

Ik heb gekeken op/via google maar daar kan ik niets vinden.
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Juridische informatie over mobbing.

Rechtspraak.nl is de place to be.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Juridische informatie over mobbing.

OK, tusend tak
nothing will change without a rebel

Berichten: 2

Re: Juridische informatie over mobbing.

Inderdaad is mobbing weinig terug te vinden in de rechtspraak. Het is ook niet verboden om binnen de regels iemand het leven zuur te maken. En het indienen van klachten, leidt niet tot rechtszaken, maar tot een advies aan de directie die dat naast zich neer kan leggen. Vervolgens is er de ombudsman. Daar zou je kunnen zoeken. Ook de arbeidsinspectie heeft een taak bij psychosociale agressie. In een geval leidde dat tot een opdracht tot verbetering van de scholing over intimidatie. Ik ben net als jij zeer geinteresseerd in dit onderwerp. Er is een congres over voor professionals: www.mobbingexpertplatform.nl op vrijdag 7 november 2008, ook om mee te doen aan de internationale Ban Bullying at work day. Misschien dat je daar je vraag kunt stellen.

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Juridische informatie over mobbing.

@ Lind 11

Jammer dat ik niet in nl woon, ik was daar wel heen gegaan. Ik zal wat later meer van me laten horen, puur door tijdgebrek heb ik eea even moeten laten liggen.

Hartelijk dank voor je reactie in ieder geval.

Benb
nothing will change without a rebel

Reageer