Springen naar inhoud

Waterstof

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

nono

nono

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 augustus 2008 - 17:33

Goede middag

Ik heb een vraag aan jullie

Ik ben iemand tegen gekomen deze vertelde mij dat hij waterstof thuis kon maken
maar hij doet dit niet via elektrolyse.
Ik ben bij hem thuis geweest hij heeft het mij laten zien.
hij neemt water en gooit er wat in ( geheim ) en dit geeft een reaktie
door dit mengsel een beetje te verwarmen wordt de reaktie groter
terwijl ik daar was heeft hij 50 liter waterstof geproduseert in legen cola flessen
wij hebben gekeken of het brand en dat doet het
Mijn vraag 1 hoeveel liter waterstofgas heb je nodig voor 1 liter vloeibaar waterstof
2 wat is nu de kostprijs voor het produceren van waterstof
3 kan iemand deze tegniek

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8933 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 augustus 2008 - 18:42

Om met de laatste vraag te beginnen: ja. Er zijn talloze stoffen die reageren met water waarbij waterstofgas vrijkomt. Een bekend voorbeeld is natrium, bekend van de middelbare schoolproefjes. Niet geheimzinnig, wel potentieel gevaarlijk. Zeker als het om hoeveelheden van 50 liter gaat, bewaard in colaflessen!!!

Om 1 liter vloeibaar waterstof te produceren heb je ongeveer 1000 liter gas nodig. Gezien het bovenstaande raad ik je sterk af om ook maar te overwegen deze hoeveelheid te produceren. Daarbij heb je een hoop druk nodig en een lage temperatuur, want boven 33 K (-240 graden celsius) wordt waterstof sowieso niet vloeibaar.

De kostprijs is dan ook gigantisch.

Tenslotte: Mocht je gedacht hebben op deze manier goedkoop een alternatieve brandstof te hebben gevonden, dan moet ik je teleurstellen. Het maken van het goedje (geheim) is duurder en kost meer energie dan het maken van waterstof zelf.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

nono

nono

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 augustus 2008 - 21:22

Oke de man beweerde dat hij het heel goedkoop kon produceren
en dat het aandeel waterstof in de fles 98 % is

Ik heb morgen weer een afspraak gemaakt met hem dan zal hij mij de kost prijs geven
zo als hij het nu produceert

de vraag was nog wat is de huidige prijs ( kostprijs ) van waterstofgas of vloeibaar ?

en ja ik wil wel duizend liter gas produceren om te kijken of je dit op een of andere manier vloeibaar kan maken
( kompromeren )
mischien is er een uni waar ze dit zouden kunnen doen

dit alles voor een groenere wereld

Marko

Marko

• >5k berichten
  • 8933 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 augustus 2008 - 22:20

Doe dit alsjeblieft niet!

Echt niet. Het is LEVENSGEVAARLIJK

1000 liter is genoeg om een huis mee te ontzetten. Met een halve liter kun je al flinke ongelukken

en je helpt het milieu er helemaal niet mee. Zoals ik al zei kost het veel meer energie om waterstofgas op deze manier te maken dan op enige andere, momenteel al toegepast wijze. En zoals ik ook al zei, vloeibaar maken zal niet gaan. Comprimeren, dat wel, maar dat gebeurt met speciale pompen en waterstof wordt opgeslagen in speciale tanks. Niet voor niets, want de drukken zijn hoog, waterstof lekt door veel materialen heen, ook colaflessen, en het is ontzettend brandbaar. Bijkomend probleem is dat je het niet ruikt. Overal waar waterstofgas gebruikt wordt staan daarom ook gassensoren. Dit soort apparatuur heb jij niet in je bezit.

Met een beetje pech verander je je woonkamer, of waar je deze suïcidale praktijk ook dacht te gaan uitvoeren, in een bom van formaat. Laat je alsjeblieft niet in met deze man, voor je eigen veiligheid en die van je buren. En waarschuw de politie, deze man brengt ook zijn omgeving in gevaar.

p.s. je snapt waarschijnlijk wel dat een uni je hierbij ook niet gaat helpen.

Cetero censeo Senseo non esse bibendum

nono

nono

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 augustus 2008 - 22:39

Oke man

zal geen 1000 liter gaan produceren
maar ben wel benieuwd wat zijn kost prijs is
per litergas

mischien is het wel het ei van k

je weet nooiet hoe een haas een koe ......

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 29 augustus 2008 - 23:04

Om de kostprijs te kunnen bepalen moet je dus eerst weten welk geheime ingrediënt "iemand" er in gooide.

nono

nono

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 29 augustus 2008 - 23:15

oke dat wist ik ook wel

heb even kontakt gemaakt en er is een filmpje op

kijk en

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44820 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 augustus 2008 - 08:55

mischien is het wel het ei van k

Dat is het gegarandeerd niet. Gezien de behoorlijke hoeveelheden water op aarde, toch zeker in dat gedeelte van de aardkorst waar we met mijnbouwactiviteiten bij kunnen, zal een stof die waterstofproducerend met water reageert in geen geval in enige interessante hoeveelheid te vinden zijn. Het hier gebruikte stofje zal dus gemaakt moeten worden, en dat kost per definitie minstens evenveel energie als dat het zó oplevert. Die energie zal tóch weer uit bekende bronnen moeten komen, daarmee zijn we weer terug bij af.

Overigens, van 50 limonadeflessen waterstofgas bij omgevingsdruk hoeven de bekken niet van verbazing open te vallen.
50 x 1½ = 75 L, dat bevat dan ongeveer 3 mol H2.
Méér dan voldoende voor een levensgevaarlijke "BOEM", maar met een stookwaarde van 11·106 J/m³ kun je met een kuub van dat gas maar net 0,33 L benzine vervangen. Met 75 L dus maar net 25 mL benzine. Nog niet eens genoeg om met de auto naar de supermarkt te gaan om 50 flessen limande te gaan kopen.

Waarom is het dan tóch zo bloedlink? Omdat dat vrij geringe beetje energie als er iets misgaat in een fractie van een seconde kan vrijkomen. En dan zeggen we achteraf:

"Tja, die Nono, 't was een beste jongen, en hij had het beste met de wereld voor, maar ja, moest zonodig met waterstof spelen hè....... :D "

je weet nooit hoe een haas een koe ......

Verborgen inhoud
met een hengel.... :P

Veranderd door Jan van de Velde, 30 augustus 2008 - 08:55

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 30 augustus 2008 - 08:55

Ik heb een stukje van dat filmpje bekeken. Het enige wat er te zien is is een brandbaar gas in een injectiespuit.
Maar onthult dat filmpje nou ook hoe dat gas gemaakt wordt?

nono

nono

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 30 augustus 2008 - 09:37

Nu nono is er nog

Hij gaat vaandag wereldgeschiedenis maken

ik ga vandaag naar de mensen

Hij gaat mij vertellen wat de kost prijs is om 1kub waterstofgas bij een 1 atm

Nu mijn vraag was hellemaal in het begin hoeveel m3 heb je nodig als je 1 liter vloeibaar te maken
Mischien kun je me vertellen waar ik op internet de prijs kan vinden of artikels wat compromeren kost

Mijn gedachten gaan uit om het gas niet te compromeren maar gewoon te injekteren
in de bestaande aardgas leiding aardgas bestaat ui een x % waterstofgas als we dit getal eens op voeren
met 10/20 % wordt de wereld toch een klein beetje groener

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44820 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 30 augustus 2008 - 09:53

met 10/20 % wordt de wereld toch een klein beetje groener

neehee, dat wordt 'ie niehiet. Als je hier vragen stelt kán het nuttig zijn om de antwoorden eens te lezen:

Het hier gebruikte stofje zal dus gemaakt moeten worden, en dat kost per definitie minstens evenveel energie als dat het zó oplevert. Die energie zal tóch weer uit bekende bronnen moeten komen, daarmee zijn we weer terug bij af.

Tenslotte: Mocht je gedacht hebben op deze manier goedkoop een alternatieve brandstof te hebben gevonden, dan moet ik je teleurstellen. Het maken van het goedje (geheim) is duurder en kost meer energie dan het maken van waterstof zelf.

en je helpt het milieu er helemaal niet mee. Zoals ik al zei kost het veel meer energie om waterstofgas op deze manier te maken dan op enige andere, momenteel al toegepast wijze.

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Ger

Ger

• >5k berichten
  • 16444 berichten
  • Technicus

Geplaatst op 30 augustus 2008 - 09:57

Beste Nono. Luister alsjeblieft naar deze wijze mensen. Het zijn allemaal personen die heel goed weten waar ze over praten en die dus ook heel goed weten hoe LEVENSgevaarlijk het is wat jij wil proberen. Niet alleen voor jou, maar de hele omgeving, inclusief je buren. Volg dus alsjeblieft, voor jouw eigen bestwil en die van je omgeving de raad op. Ik weet niet hoe we het nog meer duidelijk kunnen maken, maar wat jij van plan bent kan het einde van Nono betekenen.

Verder moge het duidelijk zijn dat dit topic tegen het explosievenbeleid ingaat. En dus gaat het topic op slot.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures