Elecktriciteit: fluctuaties meten

Moderator: physicalattraction

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 118

Elecktriciteit: fluctuaties meten

Beste mensen,

Welke parameters kan ik allemaal meten met stroom uit het stopcontact, waardoor ik een exacte vergelijking kan maken tussen stroom uit het ene stopcontact en sroom uit een andere.

Uiteraard kan ik de spanning en stroomsterkte meten.

Stel dat beide parameters gelijk zijn bij de stopcontacten, wat kan ik dan nog meer meten.

De vraag stel ik uit audiofiele context.
  1. Levert stroom dat rechtstreeks (vanaf één lijn) van de meterkast stabiele waarden?
  2. Veranderen de parameters van de stroom die uit het stopcontact komen, wanneer er meer apparaten/verlichting in het huis aan staan
  3. Is de overdracht van stroom efficienter en stabieler indien deze d.m.v. afgeschermde stroomdraden en stekkerdozen wordt begeleidt?
Hiermee kom je tot de elementaire vraag "Heeft het zin om de stroom te optimaliseren voor audioapparatuur, zodat deze 'beter' het geluid weer kan geven?"
Team TFC; member of the Dutch Power Cows

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Elecktriciteit: fluctuaties meten

Om maar meteen tot de kern van de zaak door te dringen: er zijn audiofielen die kapitalen uitgeven aan allerlei dure snoertjes die zogenaamd de geluidskwaliteit verbeteren. De meeste van die claims horen thuis in fabeltjesland. Afgeschermde netsnoeren zijn absoluut nergens goed voor.

Wat de overige vragen betreft, die zul je concreter moeten formuleren, want ik kan niet helemaal volgen wat je precies wilt weten.

Reageer