Internetdiscriminatie

Berichten: 62

Internetdiscriminatie

Onder de mom van ‘Wetenschapsforum’ nestel zich bij jullie alle soorten groepen met discriminerende ideeën. Ik ben van mening dat jullie forum discrimineert. Hierdoor worden groepen met discriminerende ideeën al de ruimte gegeven, terwijl anderen die als allochtonen aan hun beperkte woorden keus en grammaticaal fouten te onderscheppen zijn, met instemming en medeplichtigheid van deze website beheerders van begin af, ongeacht de geaardheid van hun posten, op grove wijze worden aangevallen en vervolgens, zelfs wannier betrokkene geen bijdrage aan de discussie heeft geleverd, worden alsnog, al hun onderwerpen afgesloten, om uiteindelijke, hun, stapsgewijs het forum uit te werken.

Ik doe hier van, melding

Berichten: 8.614

Re: Internetdiscriminatie

Om te beginnen horen deze mededelingen in het feedbackforum thuis.
Onder de mom van ‘Wetenschapsforum’ nestel zich bij jullie alle soorten groepen met discriminerende ideeën. Ik ben van mening dat jullie forum discrimineert.
Een mening mag je hebben, maar we zouden graag hebben dat je die ook hard maakt.
Hierdoor worden groepen met discriminerende ideeën al de ruimte gegeven, terwijl anderen die als allochtonen aan hun beperkte woorden keus en grammaticaal fouten te onderscheppen zijn, met instemming en medeplichtigheid van deze website beheerders van begin af, ongeacht de geaardheid van hun posten, op grove wijze worden aangevallen en vervolgens, zelfs wannier betrokkene geen bijdrage aan de discussie heeft geleverd, worden alsnog, al hun onderwerpen afgesloten, om uiteindelijke, hun, stapsgewijs het forum uit te werken.
Dit is in mijn ogen - met alle respect - onzin. Zelf had ik er geen idee van dat je van allochtone afkomst was (tot je het meldde) en zelfs indien ik het geweten had, had het me niets uitgemaakt. Ik ben wel iemand die gevoelig is voor taalfouten en gebruikers die overdadig veel van dergelijke fouten maken, wijs ik daar soms op (voornamelijk in het taalkundeforum). Dat doe ik echter nooit met slechte bedoelingen, maar enkel om deze mensen iets bij te leren. Verder kan ik me niet herinneren dat ik of iemand anders jou ooit op spel- of andere taalfouten gewezen heb/heeft.

Bovendien kan ik me ook geen enkele post herinneren waarin jij 'op grove wijze werd aangevallen'. Wel hebben moderators en andere gebruikers je in verschillende onderwerpen herhaaldelijk gevraagd om verduidelijking of argumentatie, maar dergelijke zaken worden van élke gebruiker verlangt.

Tot slot heeft het sluiten van een aantal van je topics niet te maken met discriminatie in eender welke vorm, maar ging het om posts met een onvoldoende wetenschappelijk gehalte of vanwege een gebrek aan degelijke argumentatie.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 4.502

Re: Internetdiscriminatie

Ik dar al enkele jaren rond op dit forum met diverse topics.

Grofheid of bruutheid ben ik nooit tegengekomen van de mods,wel werd ik enkele malen op de strafbank gezet omdat ik in hun ogen onreglementaire zaken zou hebben geuit,resp.aangekaart.

Hoewel ik wel eens zachtjes vloek bij zo'n veroordeling,beoordeel ik zo'n veroordeling van mij als het raken van mogelijke moderatieve gevoeligheden,te starre regelgeving.

Maar dat is hun zaak,zij hebben dit forum georganiseerd.

Dat Arius als mogelijk allochtoon zich gekwetst voelt in zijn status is dan wel zijn foute beoordeling van autochtone opvattingen en daardoor een snel optredende assertiviteit van zijn kant.

Als je een poosje langer in Holland zit en je ook niet laat "opnaaien" door mede "slachtoffers",eens meer babbelt met autochtonen,leer je denk-/en handelwijzen van onze Westerse cultuur,dus hier de Hollandse kennen en zul je mogelijk kunnen glimlachen om je vroegere reacties.

Allah (vzmh,en dat is niet spottend) zal dankbaar zijn dat je je aangepast zal hebben in je nieuwe woonland;vaderland wil ik niet zeggen,daar je geboorteland je vaderland blijft! :D

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Internetdiscriminatie

Ik heb dit topic verplaatst naar Feedback. Maar toch sluit ik het voorlopig, met de volgende reden:

dit topic lijkt een herhaling van je vorige te worden, en dat topic is niet voor niets gesloten. Na overleg in het moderatorteam, zullen we van ons laten horen.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 6.716

Re: Internetdiscriminatie

Na overleg, het volgende:

Arius, wederom (zie ook hier) plaats je ernstige beschuldigingen aan het adres van moderators zonder bereid te zijn die te onderbouwen/staven. Je voelde je oneerlijk behandeld toen we sommige van je posts door het gebrek aan onderbouwing afkeurden en gooide meteen een beschuldiging in de "ring" door te zeggen dat andere mensen hier niet hoeven te onderbouwen, maar JIJ wel. Dat heb je tot nu toe niet aangetoond met voorbeelden en links.

Nu doe je er nog eens een schepje bovenop door hier te stellen dat wij discrimineren. Wederom zonder voorbeelden en links.

Zelfs niet, nadat men je in de vorige feedbacktopic (zie bovenstaande link) op verschillende manieren heeft proberen duidelijk te maken waar dit forum om draait en dat het niet om een aanval richting jouw persoon ging.

Ten eerste, voor de duidelijkheid: als jij een onderbouwde, beargumenteerde post schrijft vol met spelfouten zul je misschien wat adviezen over je spelling krijgen, maar een post zal, zolang die duidelijk is, nooit zomaar verwijderd worden op grond van spelfouten. Je Nederlands is trouwens goed genoeg om ervoor te zorgen dat menigeen van ons team niet eens doorhad dat je, zoals je zelf aangeeft, allochtoon bent. Dat begon ons eigenlijk pas te dagen toen je begon te reppen over zogenaamde discriminatie van allochtonen op dit forum.

Ten tweede: wij zijn geen mensen die discrimineren. Dit forum is geen dekmantel voor het onderuithalen van bepaalde denkbeelden en het zwartmaken/weren van mensen van bepaalde afkomst en/of met bepaalde denkbeelden. Alles wat wij eisen is dat men de zaken wetenschappelijk benadert, gebruik makend van de regels van de logica. Bij het opwerpen van nieuwe theorieën zien wij graag dat men gebruik maakt van de wetenschappelijke methode. Als men denkt dat die methode niet deugt, dan is men hier niet op zijn plaats. Zoals al eerder gezegd: dit is een wetenschapsforum.

Wetenschap staat hier voorop, daardoor worden religieuze denkbeelden regelmatig kritisch benaderd. Zolang discussies daarover niet ontaarden in disrespect, zijn dergelijke discussies hier toegestaan. Scheidslijnen daarin zijn soms dun.

Duidelijk daarin is voor ons hoe dan ook dat wij ernaar streven iedereen, ongeacht afkomst en geloof hier een plek te geven om over wetenschap van gedachten te kunnen wisselen. Daarbij verwachten wij van de gebruikers van dit forum dat zij zorvuldig lezen, binnen hun mogelijkheden zo zorgvuldig mogelijk schrijven, stellingen met bewijzen/argumentatie staven en volgens de wetten van de logica argumenteren.

Je krijgt hier nog een keer de kans om je aantijgingen te staven met links en uitleg. Doe dat zorgvuldig, roep niet zomaar iets. Juist omdat die aantijgingen nogal zwaar zijn willen we er zeker van zijn dat we niets over het hoofd hebben gezien. Blijf je echter vervallen in beledigingen zonder enige vorm van gedegen uitleg en analyse, dan houden we het hier voor gezien. Dan gaat dit topic alsnog op slot en zullen we verder de zaken via PB met je afhandelen.
I am not young enough to know everything - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Internetdiscriminatie

Arius schreef:Onder het mom van ‘Wetenschapsforum’ nestelen zich bij jullie alle soorten groepen met discriminerende ideeën.

..//..

Ik doe hiervan melding.
Dit is zoiets als beweren dat iemand die de smartlappen van André Hazes niet kan aanhoren zonder overal jeuk te krijgen,

daarom 750 000 Amsterdammers discrimineert.

Vanuit het oogpunt van een Nederlander gezien is 99,9978 % van de wereldbevolking allochtoon.

Hebben we nog werk als we die allemaal per definitie moeten gaan discrimineren.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 1.780

Re: Internetdiscriminatie

Arius,

Je teksten en topics worden niet gedwarsboomd omdat je allochtoon zou zijn, maar omdat je ongefundeerde onzin uitkraamt (Bermudadriehoek e.d.) en omdat je zelf discrimineert (ziekelijke katholieken e.d.).

Tot nu toe ben je hier zeer coulant behandeld, getuige ook het feit dat ze je nu nog weer een keer een kans willen geven, tegen beter weten in, ongetwijfeld.

Ik betwijfel trouwens of je afwijkende Nederlands wel met een allochtone achtergrond te maken heeft. Vertel eens, voordat je account op slot gaat, waar je vandaan zou komen?
<i>Si vis pacem paralellum</i> (J. Goedbloed)

Berichten: 15

Re: Internetdiscriminatie

Beste celeenheden,

Laten we er niet omheen draaien, de wijze hoe dit forum wordt gemodereerd is een lachertje.

Ze willen een "forum" runnen maar weten niet hoe ze met de informatie om moeten gaan.

Berichten: 15

Re: Internetdiscriminatie

Om een forum te kunnen runnen heb je moderators met inzicht nodig.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Internetdiscriminatie

En evenzo gebruikers met dies.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Internetdiscriminatie

Om een forum te kunnen runnen heb je moderators met inzicht nodig.
Ik zou het waarderen dat je stopt met je orakeltaal, jezelf enigszins relativeert, en gewoon antwoord op vragen direct aan jou gericht in plaats van elke gelegenheid te gebruiken om antwoorden te ontwijken met pseudo-wijze uitspraken.

Wat betreft die moderators:

Zelfs als je soms niet akkoord gaat, moet ik zeggen dat men hier een bijzondere collectie moderators (en een aantal anderen niet-moderators) heeft waar ik duidelijk op diverse tijdstippen echt respect en zelfs warmte naar voel.

En ik ben hoegenaamd niet het type dat snel onder de indruk komt van iemands officiële of formele positie.

Bij velen gaat hun natuurlijk en formeel gezag hand in hand.

Eric
Eric

Berichten: 771

Re: Internetdiscriminatie

E.Desart schreef:Wat betreft die moderators:

Zelfs als je soms niet akkoord gaat, moet ik zeggen dat men hier een bijzondere collectie moderators (en een aantal anderen niet-moderators) heeft waar ik duidelijk op diverse tijdstippen echt respect en zelfs warmte naar voel.

En ik ben hoegenaamd niet het type dat snel onder de indruk komt van iemands officiële of formele positie.

Bij velen gaat hun natuurlijk en formeel gezag hand in hand.
helemaal mee eens

Ik heb genoeg forum ervaringen om te zeggen dat je zulk goede mods zoals hier, zelden of nooit vindt op andere fora.

Ik denk dat topicstarter er moeite mee heeft dat mensen hem niet direct gelijk geven.

Tot slot wil ik nog een mooi citaat plaatsen:

Het gebruik van een forum is een privilege, geen recht.

Als het je niet zint hier, er zijn duizenden andere fora...

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Internetdiscriminatie

Eenheidvancellen,

Wij staan open voor feedback, daarom is er precies dit subforum. "Feedback" is echter geen synoniem of rechtvaardiging om te gaan roepen dat de moderatie op dit forum "een lachtertje is". Als je grieven hebt, leg die dan duidelijk en met verwijzingen (m.a.w. links) op tafel, het liefst nog via pb. Als je klachten dan enige grond blijken te hebben, kunnen wij trachten daar iets aan te doen. Zonder onderbouwing zijn dit echter beschuldigingen die beledigend overkomen. Ga ook even bij jezelf ten rade. Ik merk namelijk dat verscheidene gebruikers wel degelijk tevreden zijn over de moderatie. Mogelijk is dit forum dus niet de juiste plaats om je doelstellingen te realiseren.

Berichten: 15

Re: Internetdiscriminatie

Het spijt me ypsilon, niet iedereen van jullie staat open voor feedback. Hoe verwerk jij de informatie en kennis die je in je levensjaren hebt geleerd ?

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Internetdiscriminatie

Het spijt me ypsilon, niet iedereen van jullie staat open voor feedback.
Dat is dan het eerste dat ik daarvan hoor. En ik dacht net mijn teamgenoten een beetje te kennen. Tsja...
Hoe verwerk jij de informatie en kennis die je in je levensjaren hebt geleerd ?
Euh... Daar vallen boeken over te schrijven. En dat is ook gebeurd, getuige de grote aantallen psychologische literatuur over informatieverwerking.

Gesloten