Cue os wars

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 2.504

Cue os wars

Afgesplitst van "Zijn mensen ook dieren?" (klik op de snapback om het onderwerp te lezen).


ypsilon schreef:"Hello, I'm a Mac..."

"And I'm a pc." :D
Afbeelding

:P
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Berichten: 15

Re: Cue os wars

Je humor maskeert je angst.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Cue os wars

Waar moeten we bang voor zijn?

Berichten: 15

Re: Cue os wars

Waar moeten we bang voor zijn?
Informatie

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Cue os wars

Waarom zou Mac enig probleem hebben met Linux?

Het OS van de Mac is in essentie een FreeBSD (een open source unix net als Linux), het Cocoa (NextStep/Objective-C) framework en een consistente User interface. Apple verkoopt geen goedkope macs: Apple richt zich vrijwel exclusief op de top 10% van de markt -- de high-end -- dit is niet een markt waar Linux op dit moment ook maar enige indruk maakt.

Microsoft richt zich op de massa en dan vooral de mid- en low-end enterprise markt. Microsoft richt zich ook eigenlijk pas sinds kort een beetje op de eind-gebruiker; Maar zelfs nu richt het zich vooral op de afdeling inkoop: De inkoper is hierbij zelden de eindgebruiker.

Het high-end van de markt (het dure segment) is voornamelijk in handen van Apple (vandaar dat het kan bestaan met maar 5% van de markt). In dit segment is de inkoper ook vaak de eind-gebruiker. Apple richt zich daarom ook vooral hier op.

De low-end van de markt is waar Linux nu een gevaar vormt voor Microsoft: Linux is merkbaar sneller dan Windows op dezelfde hardware en bovendien gratis. De massa heeft genoeg aan een low-end pc (ze zijn nu snel genoeg) die linux draait. Consumenten hebben eigenlijk geen Windows meer nodig, behalve voor (MS) games natuurlijk...

Hetzelfde geldt voor steeds meer bedrijven, ze hebben eigenlijk geen windows meer nodig behalve vanwege lock-in uit het verleden. Maar elke keer dat MS een nieuwe versie van Windows uitbreng is er een gelegenheid om helemaal over te stappen op een (open source) unix-gebaseerd systeem.

Apple's Mac heeft voor zo ver ik kan overzien geen enkele probleem met Linux, hooguit is het in Apple's voordeel omdat het Microsoft wellicht iets armer maakt. Bedenk ook dat Apple best wel veel geld investeert in open source projecten die ook ten bate van Linux zijn. Zie bijvoorbeeld CUPS.
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Berichten: 2.504

Re: Cue os wars

Laat ons het zo zeggen: linux is gratis, Mac en Windows niet.

En Linux is minstens evengoed als één van die 2 systemen. Dus alle belang voor Mac en Windows om Linux uit te schakelen. De comic is vooral bedoeld om fanboys te pesten :D
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Cue os wars

IK ben volledig akkoord met qrnlk wat de uitleg betreft over de OS's. De comic lijkt mij ook om de fans wat te pesten.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Cue os wars

Evil Lathander schreef:Laat ons het zo zeggen: linux is gratis, Mac en Windows niet.

En Linux is minstens evengoed als één van die 2 systemen.
Linux is niet voor iedereen:

Afbeelding

Mijn ouders bijvoorbeeld, zou ik niet zomaar aanraden om over te stappen. Bij Ubuntu beweren ze dat Linux meestal "just works". Dat zal wel zo zijn, maar ik heb wel drie verschillende distro's geprobeerd (Ubuntu, Mandriva en OpenSuSE met zowel KDE als Gnome), en alleen Mandriva werkt vlot genoeg n.m.m.

Overigens vond ik de spoofs van Novell wel best leuk:

http://www.youtube.com/watch?v=cldeHjFig_c...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=GVOnFdMf0RU...feature=related

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Cue os wars

Thanks Yps, leuke filmpjes. :D

Zo heb ik ook de complete serie daarvan gevonden. Best wel grappig. :P
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Reageer