[BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

Moderator: Jan van de Velde

Berichten: 11

[BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

goeiedag mensen, sorry dat ik zo met de deur in huis val maar ik heb een probleem.

ik heb boinc geinstalleerd me netjes aangemeld bij seti en het bijbehorende wetenschapsforum team, nu heb ik al 3 keer credits moeten krijgen maar men stats blijven op 0 staan, heb ik iets verkeerd gedaan want ik ga natuurlijk niet voor niks men pctje laten rekenen

hoihoi

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: [BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

Ten eerste: Welkom bij het Wetenschapsforum-team

Ten tweede: de statistieken worden elke 24u bijgewerkt, dan worden alle nieuwe gebruikers in de statistieken gezet. Bij boincstats is deze update tussen 20.00 en 21.00u, dus als je na 21.00u vanavond kijkt hoor je erin te staan.

Nog wat over ingeleverde projecten: de WU's worden meerdere keren uitgedeeld te controle, en de bijbehorende punten worden pas uitgedeeld als al deze WU's zijn ingeleverd.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: [BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

#.# Ik heb net BOINC geïnstalleerd, maar vind mezelf nergens terug in de statistieken

In de (officiële statistieken hier komt dan een hyperlink naar het onderdeel van statistieken) van een project ga je direct verschijnen wanneer je een account aangemaakt hebt bij het betreffende project. In de gecombineerde BOINC statistieken wordt je pas opgenomen nadat je een eerste taak afgewerkt en opgestuurd hebt.

#.# Ik heb net een taak ingeleverd, maar ik zie dit nog niet terug in de statistieken

De statistieken worden slechts enkele keren per dag geüpdate. Meestal kun je binnen enkele uren na het inleveren van de taak het resultaat terugvinden in de statistieken.
Dat kan dus even duren. Ik heb zelf al 14 credits bij rosetta@home, maar ik ben nog niet verschenen in de algemene statistieken. Komt wel goed.

Edit: Korot was me voor :D

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

Informatie over je gebruikersnaam zou ook wel makkelijk zijn, welke projecten je je hebt toegevoegd, dan kan ik even checken.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: [BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

DPW, ik weet niet wat je precies allemaal kan nagaan, maar ik vind het een beetje vreemd dat mijn naam intussen wél verschijnt als ik naar de pagina van team wetenschapsforum ga bij Rosetta@home, maar niet bij de algemene statistieken... Naam is gewoon ypsilon :D

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: [BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

Met je naam kan ik nagaan of je dingen goed hebt ingesteld per project.

De algemene statistieken zijn niet van een boinc-project maar aparte websites die de export van alle boinc projecten samenvoegen en die als statistieken laten zien.

Deze websites zijn niet in sync met de projecten, en je zult dus geduld moeten oefenen om je naam ook op die websites te zien.

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: [BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

Okido 8-)


Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: [BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

Meteen bovenaan zou verschieten zijn natuurlijk 8-)

Berichten: 11

Re: [BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

Korot schreef:Ten eerste: Welkom bij het Wetenschapsforum-team

Ten tweede: de statistieken worden elke 24u bijgewerkt, dan worden alle nieuwe gebruikers in de statistieken gezet. Bij boincstats is deze update tussen 20.00 en 21.00u, dus als je na 21.00u vanavond kijkt hoor je erin te staan.

Nog wat over ingeleverde projecten: de WU's worden meerdere keren uitgedeeld te controle, en de bijbehorende punten worden pas uitgedeeld als al deze WU's zijn ingeleverd.

Groet,

Korot
Dank u, nou kan ik weer gerust slapen 8-) .

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

Dank u, nou kan ik weer gerust slapen 8-) .
Normaal kan je vanuit je BOINC manager ook naar de credits kijken van de afgeleverde projecten en wanneer je daar naartoe gaat zul je zien dat er bij het aantal credtis 'pending' staat. Dit wil zeggen dat dezelfde WU's die naar andere pc's verzonden zijn nog niet binnengekomen zijn.

In het begin is het even wachten als je een snelle pc hebt maar na een tijdje krijg je een constante credit stroom :D

Gebruikersavatar
Berichten: 33

Re: [BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

Hi ook ik ben nieuw bij BOINC,

(Ik maak daarom gebruik van deze topic, zo worden er geen nutteloze topics aangemaakt.)

Ik heb nu 2 projecten lopen (einstein@home en abc@home)

Bij het einstein project is alles mooi te zien bij de websites van mijn account en team enzo, maar bij abc niet.

Bij de laatste kan ik enkel naar de website gaan.

Ik weet nu niet of ik wel in jullie team zit voor het abc project, hoe kan ik dat zien?

Dan als tweede: hoe zit dat precies met die credits? Wanneer krijg je die? Is er een bepaalde tijd vooraleer dat je werk kan inleveren?...

groeten samurai

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: [BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

Dat kan je zien door in de manager naar geavanceerd te gaan en dan te kijken onder Projecten-Mijn Team, daar zie je dan als het goed is wetenschapsforum staan. Je verschijnt de statistieken ongeveer een dag nadat je het eerste project hebt ingeleverd. Wat de credits betreft: die verschijnen pas als het project is gecontroleerd, je kunt er verder niets mee doen, ze zijn alleen goed voor je ego. En je kan je werk inleveren zodra het 'af' is, het moet echter wel af zijn voor een bepaalde tijd. Overigens mag je voor deze vraag wel een aparte topic maken, immers het heeft niets met de vraag te maken, je vraagt namelijk niet naar je statistieken.

Groet,

Korot
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Gebruikersavatar
Berichten: 33

Re: [BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

ok, ik zie het bij het einstein project, maar bij abc nog steeds niet

ik merk ook op dat ik voor beide projecten een andere account heb :D

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: [BOINC] Nieuw, wanneer kan ik mijn statistieken zien?

Klopt, de projecten staan los van elkaar, ze gebruiken alleen dezelfde client (boinc dus). Vandaar dus ook dat de statistieken van één project wat langer op zich kunnen laten wachten dan die van een ander project.

Reageer