Aminfluoride en tandglazuurversterking?

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 4.502

Aminfluoride en tandglazuurversterking?

Ca. 1 jaar geleden reageerde Jan Meut in de topic "Hoe vinden geneesmiddel,etc..." met een reactie inz.fluoride.

Wat is de werkelijke invloed van de bij oa. Elmex aangeduide Aminfluoride als versterkingsmiddel (het verhardt !) van het tandglazuur en het zou een beschermlaagje erop vormen!.

Via een gecompl.formule bevat het 1400 ppm fluoride.

Als je redelijk intensief je tanden poetst ben je daar niet langer dan 5 minuten mee bezig,doe je dat 3x per dag dan 15 minuten.De overige 23 uur en 45 minuten zitten veel verterings-en bederfstoffen voor de tanden,in je mond.

Ik vraag me af of in die steeds 5 minuten,die ik noemde,de aminfluoride gelegenheid heeft om ook maar een minimaal (microscopisch) dun laagje te vormen op je tandglazuur.Als dat zo zou zijn moet er wel er dermate concentratie aanwezig zijn dat de aanwezige fluoride via de wekere mondhuid veel sneller in het bloed zou komen dan dat het gaat hechten.

Direct na het poetsen vindt er al continue spoeling en verdunning plaats door speeksel en voedingsstoffen,etc.

Het toepassen van fluoride of een verbinding ervan direct in het drinkwater acht ik wel een methode om via de bloedsomloop de benodigde versterking (als dat nog nog mogelijk is) van de tandbeen met glazuur te realiseren.

Overigens zijn er ook antifluor verhalen in circulatie,maar het is met de meeste geneesmiddelen wel zo,dat alles gedoseerd wordt en men graag paniek zaait! :D

Reageer