Stage

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

Stage

Hallo,

Ik moet op mijn stageadres 10 keer met een calorimeter de calorische waarde bepalen van een standaardmonster en daaruit de standaarddeviatie en gemiddelde bepalen. Maar....ik moet overdag ook daarnaast andere routinematige bepalingen doen. Kan ik het monster 10 keer bepalen op 1 dag of mag die 10 keer verspreid zijn over een x aantal dagen?? Wat kan ik het beste doen?? Ik kan ook wel gewoon 10 waarden verzinnen, maar dat is geen optie lijkt me....

Dus hoe kan ik het beste plannen???

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Stage

Ik zou dat op een dag doen. Je zal er mijn inziens wat tijd mee besparen. Bedankt dat je alles moet gereedmaken en klaarleggen... Als je alles op 1 dag doet moet je alles maar 1 keer gereedmaken en klaarleggen. Als je echt geen tijd hebt om alles op 1 dag te doen kun je het bijvoorbeeld doen in 5 x 2 dagen. Qua resultaat maakt het geen verschil mits je proef zorgvuldig uitvoert.
kan ook wel gewoon 10 waarden verzinnen, maar dat is geen optie lijkt me
Als de C waarde van dat monster hun bekend is en verschilt van het jouwe, mag je het wel uitleggen...
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 10.559

Re: Stage

Statistisch gezien is 10x, verspreid over 10 dagen, beter dan 10x op 1 dag. Als dat je praktisch gezien beter uitkomt zou ik dat zeker zo doen. Kost in totaal wel iets meer tijd, maar als het voor de planning van overige experimenten betrer uitkomt, dan is dat niet erg.
Cetero censeo Senseo non esse bibendum

Re: Stage

Statistisch gezien is 10x, verspreid over 10 dagen, beter dan 10 x op een dag.
Hoezo is dat beter statistisch gezien?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Stage

Je elimineert (of relativeert) op die manier eventuele klimaatgevoeligheden en andere externe factoren.
Ik kan ook wel gewoon 10 waarden verzinnen, maar dat is geen optie lijkt me....

Dus hoe kan ik het beste plannen???
Als wetenschapper kun je dit soort uitspraken echt niet maken!
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 218

Re: Stage

Als wetenschapper kun je dit soort uitspraken echt niet maken!
Hier ben ik het volkomen mee eens. Resultaten verzinnen is uit den boze. :-k

Een stage is bedoeld om van te leren: leren hoe je een planning voor een reeks experimenten maakt, de desbetreffende proeven doorvoerd en ze vervolgens op een juiste en correcte wijze analyseerd, interpreteerd en presenteerd.

De lange en in jouw ogen, moeilijkste weg, is echt de beste. Doe gewoon altijd je best, meer kun je tenslotte toch niet doen.... :D

Succes ermee!

Berichten: 311

Re: Stage

Deze meting duurt toch een tijdje, niet? Zonder je er hoeft bij te blijven?

Kun je geen stopwatch gebruiken en de routinewerkjes verderzetten? Beetje zoals in de keuken...alles tegelijk doen!

Als je vertelt wat je handelingen zijn...kunnen we nog beter plannen...
Only an optimist can see the nature of suffering

Reageer