[elektronica] instrumentatie versterker

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 846

[elektronica] instrumentatie versterker

Hey

weet er iemand een website waar ze duidelijk uitleggen hoe een instrumentatie versterker werkt? Ik heb al rond gezocht met google maar zonder enig resultaat, meestal online winkels die materiaal verkopen 8-) . Wikipedia kon mij ook al niet veel vertellen.

Dank bij voorbaat,

Rayk
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Berichten: 98

Re: [elektronica] instrumentatie versterker

http://en.wikipedia.org/wiki/Instrumentation_amplifier

Deze had je zelf waarschijnlijk ook wel gevonden. De informatie is beperkt. Ik raad je aan eens goed te kijken hoe zo'n instrumentatieversterker opgebouwd is, en het circuit te analyseren. Je kunt hiervoor beginnen met een ideaal Opamp model, en proberen de overdrachtsfunctie op te stellen.

Berichten: 582

Re: [elektronica] instrumentatie versterker

Ik veronderstel dat je wel al iets afweet van Opamps? In dat geval zou het normaal niet zo moeilijk te begrijpen mogen zijn, aangezien een instrumentatieversterker eigenlijk een verschilversterker is vooraf gegaan door 2 buffers aan de ingang.

Dit vind ik wel een duidelijke site, hoewel er niet echt in detail wordt getreden.

http://www.breem.nl/fldbasis/pgbasis-06.htm

Als je zegt wat je precies zoekt, kunnen we misschien wat meer gericht rondkijken of zelf uitleggen...

Gebruikersavatar
Berichten: 846

Re: [elektronica] instrumentatie versterker

ah bedankt Mark,

raar ik had er nochtans achter gezocht in het engels maar had geen resultaat, nuja alle beetjes helpen 8-)
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'



"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Reageer