Open course ware

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 85

Open course ware

Ik ben net begonnen met de studie Natuur & Sterrenkunde en ik ben alvast op zoek naar dingen die nuttig kunnen zijn. Ik was al bekend met de OpenCourseWare van MIT, met video lezingen van Walter Lewin. Het lijkt me dat die behoorlijk van pas kunnen gaan komen (of misschien ook wel niet, ik weet niet in hoeverre de stof overeen komt). In ieder geval, weet iemand of er soortgelijke projecten van andere universiteiten bestaan met daadwerkelijke video's? Open Course Ware in de vorm van dictaten e.d. geloof ik wel, die krijg ik op mijn eigen universiteit ook, maar video's lijken me heel erg nuttig.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Open course ware

Mag ik vragen waarom je denkt dat video's zo nuttig zijn? Ik zelf heb het er niet zo op; vaak is de stof voor een deel al bij ons behandeld, en die paar nieuwe dingen lees ik liever zelf na op papier, in een boek of dictaat.

Waar doe je de studie als ik vragen mag? \\edit: ik zag dat je dat elders al schreef: in Utrecht dus :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 85

Re: Open course ware

Het leek me wel nuttig omdat ik vaak (altijd) de stof toch niet in één keer onder de knie heb na de les en dan zou het wel handig kunnen zijn om het nog eens uitgelegd te krijgen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Open course ware

Ik denk dat je de tijd beter kunt besteden aan het maken van oefeningen. Dat is de enige manier om de stof echt onder de knie te krijgen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer