Spierverrekking

Moderator: ArcherBarry

Reageer

Spierverrekking

Ik voetbal al ruim 12 jaar. Maar de laatste 4 à 5 jaar heb ik buitengewoon veel last van spierverrekkingen en spierscheurtjes. Niet uitermate ernstig, maar ze houden me toch snel 2 à 3 weken (soms meer) aan de kant. Hierdoor mis ik meestal de helft van mijn seizoen.

Je zou zeggen dat het komt door een slechte (of helemaal geen) opwarming, maar dat is het totaal niet. Omdat ik weet dat ik dat erg nodig heb warm ik me voor een wedstrijd en voor een training enorm goed op. Daarenboven gebruik ik vaak een massagezalf om mijn spieren warm te houden en ik draag ook een extra stretchbroek om mijn spieren proberen warm te houden. Ondanks alles biedt dit geen garantie en kan ik tijden wedstrijden en/of trainingen spierletsels oplopen, zelfs als er op voorhand geen aanleiding toe wordt gegeven (ik bedoel als er op voorhand al wat spierstijheid of een lichte blessure is opgetreden).

Ik heb hiervoor al eens een sportdokter gecontacteerd. Die controleerde enkel de stand van mijn bekkne en voeten en vond verder niets abnormaals. OOk laat ik regelmatig mijn bloed controleren om te zien of er geen tekorten zijn. Ook hier geen abnormaliteiten.

Heeft iemmand van jullie een verklaring, remedie of een tip die me kan verderhelpen.

Gebruikersavatar
Berichten: 134

Re: Spierverrekking

gebruik je creatine?

http://www.sport.nl/boek.php3?artid=1412

of meschien kan het je helpen door het juist te gaan gebruiken.

Door creatine neemt je spiermassa toe.Dat staat vast.

Het is geen doping.
De wijze is op zijn wijzest.. als die het zelf niet meer weet.

Hij is dan oneindig wijs :wink:

Said by me: XXXXXXX

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Spierverrekking

hoe oud ben je? is het toevallig begonnen in je puberteit? Je zal veel groeien in je puberteit wat alles extra oprekt (je spieren dus ook). Dat zal waarschijnlijk de reden zijn.
"Meep meep meep." Beaker

Re: Spierverrekking

Ik ben nu 24 en het is begonnen rond mijn negentiende - twintigfste jaar.

toen was ik reeds gestopt met groeien

Re: Spierverrekking

Ik zit met hetzelfde probleem. Heeft U al een oplossing gevonden; Heb alles al geprobeerd

Berichten: 41

Re: Spierverrekking

Ik ben die gast van toen.

Een dokter heeft me aangeraden om magnesiumsupplementen te nemen.

Hij dacht dat ik van nature uit misschien een te hoge spierspanning heb.

Magnesium zou die spiespanning kunnen helpen verlagen.

Ik heb het geprobeerd maar momenteel ben ik toch weer geblesseerd.

Misschien is het voor jou wel interessant?

Reageer