Springen naar inhoud

Biomedische laboratoriumtechnologie

• Log in om te kunnen reageren

sciencegirl

sciencegirl

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 september 2008 - 08:33

wie studeert/studeerde hier in BelgiŽ de professionele bachelor in de biomedische laboratoriumtechnologie? Kan die er me dan wat meer over vertellen, zijn ervaringen en dergelijke...
Ik ben nog aan het twijfelen om wel te gaan studeren na een mislukte poging verpleegkunde (theorie lag me wel, praktijk niet). Ik moet me haasten want het nieuwe academiejaar begint haast..

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jona444

Jona444

• >1k berichten
  • 1409 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 september 2008 - 16:19

Ikzelf studeer de richting niet, maar op mijn school wordt de richting gegeven ik ken wel veel mensen die het doen. De richting bestaat uit scheikunde, fysica, microbiologie, wiskunde, biologie, analyse voedingswaren,... Het is dus een puur wetenschappelijke richting. In de richting wordt wel veel praktijk gegeven, dat kan ik je wel zeggen als ik hun lessenrooster bekijk. Neem gerust eens een kijkje op www.kahosl.be

De school heeft gloednieuwe laboratoria. Op de website wordt er wel een woordje uitleg gegeven over de studierichting. Verder moet je niet twijfelen om te gaan studeren als je het echt wil. Er zijn weinig mensen in de wereld die daartoe de kans krijgen.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

sciencegirl

sciencegirl

• 0 - 25 berichten
  • 14 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 september 2008 - 16:11

Bedankt voor het antwoord.
Dat wetenschappelijke ligt me wel en op de site naarwaar je gelinkt hebt staat meer informatie over de opleiding dan op de site van de hogeschool waar ik zou gaan studeren.. Ik denk dat ik bijna overtuigd ben.. Ik heb nog tot zaterdag om erover na te denken..
Meer reacties zijn natuurlijk altijd welkom..

Alek

Alek

• 0 - 25 berichten
  • 13 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 28 mei 2014 - 08:58

Ik zit met een aansluitende vraag (dus niet nodig om helemaal nieuwe topic voor te openen):

ik twijfel nog tussen de hogeschool en universiteit. Het idee dat ik heb van hogeschool is meer ondersteuning en meer praktijk en bij universiteit: een blad met opdrachten en "tot ziens, we zien elkaar bij de examens".

Zijn er mensen hier die het een of het ander hebben gekozen?

Typhoner

Typhoner

• >1k berichten
  • 2446 berichten
  • VIP

Geplaatst op 30 mei 2014 - 18:02

ik twijfel nog tussen de hogeschool en universiteit. Het idee dat ik heb van hogeschool is meer ondersteuning en meer praktijk en bij universiteit: een blad met opdrachten en "tot ziens, we zien elkaar bij de examens".

is mega-afhankelijk van richting én instelling. Er zijn hogescholen die studenten smeken om zeker niet naar de les te komen omdat ze de infrastructuur niet hebben om alle studenten te bedienen (maar uiteraard agressief blijven rekruteren want, je weet wel, hoe meer studenten, hoe beter), en er zijn universitaire richtingen waar je in kleine groepjes (zeg, 20) les krijgt, persoonlijk contact hebt met docenten/assistenten, er een monitoraat is voor extra begeleiding, etc, etc. Om maar te zeggen: dergelijke algemene bewoordingen zijn redelijk betekenisloos, dus je zult wat meer details moeten geven over wat je precies wil gaan studeren, waar je dat eventueel wil doen, enzovoort. ;)

This is weird as hell. I approve.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures