[filosofie]hangt morele gedrag af van je karakter?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 10

[filosofie]hangt morele gedrag af van je karakter?

Hangt je morele gedrag af van je karakter? Volgens Plato, Aristoteles en Kant?

Wat is het verschil tussen Plato en Aristoteles bij de benadering van het goede?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: [filosofie]hangt morele gedrag af van je karakter?

WSF is geen antwoordenmachine, maar begeleidt met alle plezier.

Vraag dus niet om het voorschotelen van een antwoord, maar beschrijf de punten waar je tegenaan loopt.

Als je een reactie post, geef dan niet meteen de uitkomst maar laat de vraagsteller zelf tot de goede oplossing komen.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 10

Re: [filosofie]hangt morele gedrag af van je karakter?

ik kan daar gewoon geen antwoord op vinden. De vraag is of iemand mij kan helpen met het vinden van een antwoord op deze vragen.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: [filosofie]hangt morele gedrag af van je karakter?

Kan je dan vertellen in welk kader je een antwoord zoekt op deze vragen? Ik krijg de indruk dat het huiswerk is. Welke klas zit je? Voor welk vak is het? Heb je boeken/artikelen die je hiervoor moet lezen?

Overigens kan een dergelijke open vraag ook gesteld worden om je aan het denken te zetten: je antwoord is niet goed of fout, maar het gaat om de gedachtengang erachter.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 2.504

Re: [filosofie]hangt morele gedrag af van je karakter?

Sinds dit overduidelijk huiswerk is, geef eens aan wat je cursus erover zegt. Of als het opzoekwerk is, wat je al opgezocht hebt. Als je nog niks opgezocht hebt, dan raad ik je aan dat eerst te doen, zelf je conclusies te trekken en dan terug te komen met vragen over je verworven inzichten
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Reageer