Springen naar inhoud

Waarom beta?

• Log in om te kunnen reageren

Ties

Ties

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 september 2008 - 14:04

Hallo
ik spreek namens 3 studenten van de kunstacademie AKV st. Joost.

Wij hebben een opdracht gekregen om een reclame filmpje te maken om scholieren te interreseren voor een beta studie. Belangrijk voor onze opdracht is dat we vooral nadruk moeten leggen op het sociaal maatschappelijke (mensen hebben toch altijd een beeld van een gekke wetenschapper alleen in zijn laboratorium)

Van ons dus de vraag:

Waarom heb jij gekozen voor een wetenschappelijke opleiding.

Alvast bedankt voor je antwoord en tijd.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 08 september 2008 - 14:31

Behalve dat het razend interessant is (proberen te) ontdekken hoe de natuur en het leven in elkaar zit, is de wetenschap uiteraard DE plek om de wereld te verbeteren, denk aan nieuwe brandstoffen of andere innovaties voor het energie-probleem, de ontwikkelling van (betere) medicijnen en andere technieken om patienten op welke manier dan ook mee te helpen, onderzoeken hoe en waarom ziektes ontstaan is een grote stap richting het genezen en voorkomen ervan. Ook voedingsmiddellentechnologie kan veel goeds brengen voor de toekomst, niet alleen veel gezondere producten, maar ook oplossingen voor het voedselprobleem in de 3e wereld. Meer dan genoeg redenen om maatschappelijk interessant te zijn dus.

Misschien is het (ivm het beeld van een wetenschapper alleen in zn lab) ook leuk te laten zien dat de wetenschapper vaak midden in de maatschappij staat, ook op locatie kan werken (marineonderzoek) of vaak met patienten of juist grote bedrijven als klant te maken krijgt.

Maar mijn persoonlijke motivatie was vooral: Hoe zit het allemaal in elkaar, hoe werkt het lichaam, en waarom op die manier, een zeer grote nieuwsgierigheid dus.
To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

cherocal

cherocal

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 september 2008 - 15:59

(mensen hebben toch altijd een beeld van een gekke wetenschapper alleen in zijn laboratorium)

Een stereotype!

Laatst las ik een column in het tijdschrift "De Ingenieur" en een citeer daaruit: "Als je achttien bent en goed in exacte vakken en je wil snel rijk worden, dan is hier een tip: doe een studie Mijnbouw, Geologie, iets in de zware werktuigbouw of offshoretechniek. De hoge olieprijs is namelijk niet te wijten aan het opraken van olie, maar aan het opraken van vakmensen die weten hoe je olie naar de oppervlakte haalt." (E. van den Brink, augustus 2008)

Ik kan dit goed begrijpen. Mensen die geen beta studie studeren hebben, je zegt het zelf, een beperkt beeld van een mannetje in een lab zonder sociaal leven. Zelf doe ik een studie chemische technologie, niet omdat ik nerd ben (integendeel) maar omdat de vraag naar technici in de techniek zo ongelooflijk hoog is en het betaalt ziek goed. Een andere reden is dat ik met deze opleiding veel kanten op kan. Voor mij is het werk wat ik later kan doen een uitdaging. Het is niet zo dat dit de beste opleiding is maar alle andere beta studies zijn ook zo enorm belangrijk voor de maatschappij. Met WendyTje ben ik het daarom totaal mee eens: het is DE beste manier om de wereld te verbeteren.

Misschien helpt dit je voor je opdracht!
"Free your mind"

Phys

Phys

• >5k berichten
  • 7556 berichten
  • VIP

Geplaatst op 13 september 2008 - 16:16

Een stereotype!

Goh :D
Never express yourself more clearly than you think.
- Niels Bohr -

dirkwb

dirkwb

• >1k berichten
  • 4172 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 13 september 2008 - 16:20

(integendeel) maar omdat de vraag naar technici in de techniek zo ongelooflijk hoog is en het betaalt ziek goed.

Salaris valt zeer mee...
Quitters never win and winners never quit.

Ties

Ties

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 13 september 2008 - 17:03

bedankt voor de reacties, keep them coming!

ntstudent

ntstudent

• >250 berichten
  • 577 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 13 september 2008 - 19:16

Salaris valt zeer mee...

Meen je dit nou? :D
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44867 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 14 september 2008 - 02:01

Wat is een wereld zonder (voldoende en gezond) voedsel? Reden dat ik in de tuinbouw dook. In het algemeen niet zo dik betaald, maar ik heb er ook zowat de hele wereld mee gezien, ook al veel waard.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures