Springen naar inhoud

Bioaccumulatie van zwavel in de bacterie thiobacillus thiooxidans

• Log in om te kunnen reageren

tom123

tom123

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 september 2008 - 11:47

Ik wil graag weten hoe je zwavel en bacteriŽn kan verwijderen uit een bioreactor waar het zich in heeft opgehoopt, ik heb de vraag hieronder geformuleerd. Zelf heb ik verschillende mogelijkheden gevonden die misschien een oplossing zouden kunnen bieden. Mijn kennis hierover is niet heel groot dus ik weet niet of dit Łberhaupt reŽle methoden zijn die al dan niet zullen werken. Ik hoor graag advies over mijn bevindingen, als u een ander (betere) mogelijkheid weet die ik nog niet gevonden heb, laat het weten. Alle ideeŽn zijn uiteraard welkom. Alvast bij voorbaat, bedankt voor reacties & adviezen.

Als waterstofsulfide (H2S(g)) omgezet wordt bij onvoldoende zuurstof (anaŽrobe omzetting) door de bacterie Thiobacillus thiooxidans ontstaat het element zwavel.
-Onderzocht moet worden hoe de zwavel gaat klonteren in de bioreactor. Of het zwavel accumuleert in het organisme. Of dat het zwavel zich aan elkaar hecht tot zwavelkristallen, en in welke mate dit zou kunnen verhouden tot elkaar.

Bioaccumulatie
Als het zwavel zich heeft opgehoopt in het organisme.
-Hoe is het mogelijk om een homogene afname van de bacterie samen met het geaccumuleerde zwavel af te voeren.
-Is het mogelijk om geaccumuleerd zwavel zomaar uit de bacteriŽn te oxideren.

Suggestie 1:
Het doden van de bacteriŽn dmv een antibiotica opgelost in water.
Is antibiotica opgelost in water een idee om de bacterie Thiobacillus thiooxidans te halveren in een bioreactor, of help je daarmee je hele biologie cultuur (voor altijd) naar de Filistijnen?

Suggestie 2:
Met chemicaliŽn de bacteriŽn doden. En door een hoop water alles wegspoelen.
Welk chemicaal is hier het best geschikt voor?

Suggestie 3:
Een chemische of elektrolytische oxidatie laten verlopen in de reactor.
Wat voor chemicaal is hiervoor het meest geschikt en krijg je het zwavel zowel uit het organisme?

Condities in de reactor: Een zuren omgeving met een pH rond de 1,5 & staat niet onder druk.

P.S.
Deze vraag verschilt van mijn vraag op het Elektrochemie forum. omdat ik hier specifieke vragen heb over het biologie in de bio-reactor.

Veranderd door tom123, 09 september 2008 - 11:48

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

WendyTje

WendyTje

• >250 berichten
  • 773 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 09 september 2008 - 12:54

Ik kan je er niet veel mee helpen maar heb wel een paar opmerkingen:

Suggestie 1:
Het doden van de bacteriŽn dmv een antibiotica opgelost in water.
Is antibiotica opgelost in water een idee om de bacterie Thiobacillus thiooxidans te halveren in een bioreactor, of help je daarmee je hele biologie cultuur (voor altijd) naar de Filistijnen?

Of alles gaat dood, OF bijna alles gaat dood, en dat deel dat blijft leven raakt resistent voor dat antibioticum, dus dit is geen goed plan denk ik. Je wilt echt niet met resistente bacterien aan de gang gaan, en die kweek je zeker op deze manier.

Suggestie 2:
Met chemicaliŽn de bacteriŽn doden. En door een hoop water alles wegspoelen.
Welk chemicaal is hier het best geschikt voor?

Of het het meest geschikt is weet ik niet, zeker omdat chloor reageert met vanalles en als je later nog chemische reacties wilt doen kan dat problemen oplossen, maar door chloor gaan bacterien wel heel erg dood. Ook door extreem zure of zoute oplossingen leggen ze vaak het loodje, afhankelijk van de soort, de door jou genoemde soort ken ik niet, dus daar kan ik niet veel over zeggen.

Veranderd door WendyTje, 09 september 2008 - 12:54

To boldly go where I`ve never been before

Be nice to nerds, chances are you`ll end up working for one

tom123

tom123

• 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 09 september 2008 - 13:55

Wendy bedankt voor je reactie/advies, je voorstel om het met chloor te doen ga ik zeker verder onderzoeken. Het antibiotica idee heb ik gelijk geschrapt natuurlijk. Je hebt me weer aardig op weg geholpen :D

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures