Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Berichten: 12

Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

zoek dit eens op youtube op: Victoria Australia alien encounter at Bachhus Marsh, ik wil eens weten wat jullie als wetenschappelijke zielen hier van vinden.

http://proofaliensexist.com/grace_askew_alien_abduction.html

Berichten: 597

Re: Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

Eén van de zovele verhalen van mensen die beweren een buitenaards ruimteschip te hebben gezien

Meer niet.

Dit filmpje levert, zoals alle andere gelijkaardig filmpjes, geen bewijs van het bestaan van buitenaardse wezens die onze planeet bezoeken.

PS: Ik zeg hiermee niet dat ik uitsluit dat buitenaards leven mogelijk zou zijn.
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Berichten: 582

Re: Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

De kans dat er geen buitenaardse wezens zijn is oneindig klein. Op al die miljarden planeten in het heelal zullen er toch minstens een aantal zijn. Zelf in het (onze) melkweg zijn er hoogstwaarschijnlijk planeten met leven .

Een aantal zal zeker leven bevatten met hoge intelligentie.

Of de "aliens" de aarde bezoeken betwijfel ik. De afstand is nogal groot. En hoe zouden ze moeten weten dat wij hier zitten.

De radio of televisiesignalen die vanaf de aarde in de ruimte worden gestraalt doen er veel te lang over om betekenis te hebben.

Stel even ons eigen melkwegstelsel. diameter 100.000 lichtjaar.

Eerste radiouitzending 1899, dus 109 jaar. dan is deze uitzending 109 lichtjaar onderweg. net iets meer dan 1/1000 van de grote van het melkwegstelsel..

Als er op 1000 lichtjaar wezens zitten die het signaal kunnen begrijpen dan is dat ook pas over 1000 jaar. Willen ze een boodschap terugsturen dan duurt dat ook weer 1000 jaar.

Of ze zouden de techniek van wormholes etc. onder de knie moeten. Dan hebben we dus nog 1000 jaar te gaan voor ze een bezoekje kunnen brengen.

En wat is nou eenmaal een afstandje van 1000 lichtjaar, dat is eigenlijk om de hoek. Het volgende melkwegstelsel ligt in de orde van grote 1000000 lichtjaar hiervandaan.
Het eerste wiel was echt niet rond

Berichten: 144

Re: Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

Het is niet eens zeker of die buitenaardse intelligentie zelfs maar gebruik maakt van radio golven als manier om boodschappen over te sturen.

Blijft in ieder geval dat we nu zo'n 109 jaar radiogolven de ruimte insturen. gesteld dat men nu niet direct reageert of dat de eerste 20-30 jaar onopgemerkt blijven dan wordt het gebied waarin onze uitzendingen reeds te horen zijn nog wat kleiner, als je er dan ook nog vanuit mag gaan dat men tijd nodig heeft om een zinvolle boodschap terug te sturen op een manier waarop wij begrijpen dat het om een signaal van een andere intelligentie gaat dan kan het best wel eens zijn dat het nog jaren, misschien wel eeuwen gaat duren voordat we ooit een antwoord zullen krijgen, als we het al krijgen.

Langs de poolcirkel in het noorden staan enorme radarinstallaties om ons te waarschuwen als iemand besloten had op de rode knop te drukken en het armageddon over ons af te roepen, die radar golven zijn sinds de jaren 50 onderweg naar de sterren.

Haal daar de tijd vanaf die de geleerde van die buitenaardse beschaving nodig hebben om te begrijpen wat voor signaal ze hebben ontvangen en hoe ze een signaal terug kunnen sturen zodat wij ze begrijpen, dat kost misschien wel 5 tot 10 jaar (onze tijdrekening natuurlijk, niet de hunne).

Dan kan je in ieder geval stellen dat binnen een straal van minimaal 25 tot zo'n 50 lichtjaar zich waarschijnlijk geen intelligent leven zit, misschien zijn ze er wel maar vinden ze het wijselijk om hun mond dicht te houden. Als ze wel contact willen zouden ze het ondertussen wel gedaan hebben, maar dan bestaat nog steeds de kans dat wij blind zijn voor die signalen.
Robert van der Veeke

Basugasubasubasu Basugasubakuhaku Gasubakuhakuhaku!!

"Better is the enemy of good enough." Dr. Mikoyan of the Mikoyan Gurevich Design Bureau.

Berichten: 37

Re: Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

Heeft iemand er ook aan gedacht dat als het zo is dat er leven op een via radiosgnalen te bereiken afstand zich bevindt het wel heel erg toevallig zou zijn als dat leven op ongeveer het zelfde niveau is dat van ons?

Veel waarschijnlijker is het ( lijkt mij) dat het in een stadium is dat het (nog) geen signalen kan uitzenden, of ze zijn verder dan wij en denken dan mischien wel als ze zien wat er allemaal op deze wereld gebeurt, "worden jullie eerst maar eens op eigen kracht volwassen"

Zou ik tenminste wel doen.

Berichten: 144

Re: Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

Ja die kans dat er zich een beschaving binnen luisterafstand bevindt is ook maar heel erg klein. En dan hoeven we alleen maar naar ons zelf te kijken, de evolutionare ontwikkeling van de mens loopt nu al zo'n 7 miljoen jaar, maar slechts in de laatste 100.000 jaar kennen we Homo Sapiens, en die laatste periode luisteren we eigenlijk pas de laatste 40 jaar min of meer naar andere beschavingen buiten dit zonnenstelsel aan het zoeken.

Dat is 0.04% van de tijd dat er Homo Sapiens op deze planeet rond lopen. Zelfs als je alleen de moderne geschiedenis neemt die de laatste 8000 jaar bestrijkt dan praten we over 0.5%.

Maar als er een beschaving binnen luisterafstand zit dan hoeven die niet stil te blijven, technisch en economisch gezien wordt het zeer kostbaar om als beschaving interstellair te gaan reizen, het zal zo goed als zeker een enkele reis worden oftewel kolonisatie van andere zonnestelsels. En dan moet je met het volgende rekening houden.

1. Het overleven van hun beschaving is belangrijker dan het overleven van de onze? Als er gekozen moet worden tussen zij of wij dan is de keuze niet moeilijk, zelfopoffering klinkt nobel, maar het levert niets op.

2. Slapjanussen komen nooit bovenaan. Geen enkele soort komt bovenaan de top als ze passief zijn, als die soort de topdogs op die planeet zijn dan kun je er vanuit gaan dat ze intelligent, agressief en alert zijn.

3. En zij zullen weten dat die eerste 2 regels voor ons gelden.

Luidruchtig kenbaar maken dat je er bent kan dus op de lange run zelfs nog wel eens handig zijn. Zo van: "Don't come here or we will kick your arse". Als alien willen ze 100% succes bij het koloniseren van een andere planeet, geen 99% want owee als het die ene procent is, dan was alles voor niets geweest.
Robert van der Veeke

Basugasubasubasu Basugasubakuhaku Gasubakuhakuhaku!!

"Better is the enemy of good enough." Dr. Mikoyan of the Mikoyan Gurevich Design Bureau.

Berichten: 302

Re: Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

Maar als er een beschaving binnen luisterafstand zit dan hoeven die niet stil te blijven, technisch en economisch gezien wordt het zeer kostbaar om als beschaving interstellair te gaan reizen, het zal zo goed als zeker een enkele reis worden oftewel kolonisatie van andere zonnestelsels. En dan moet je met het volgende rekening houden.
Hierbij ervan uitgaande dat een andere beschaving er ongeveer zo uit ziet als de onze. Ze luisteren, kunnen communiceren en reizen, en hebben een economisch systeem.
2. Slapjanussen komen nooit bovenaan. Geen enkele soort komt bovenaan de top als ze passief zijn, als die soort de topdogs op die planeet zijn dan kun je er vanuit gaan dat ze intelligent, agressief en alert zijn.
Intelligent en agressief als mensen of dinosaurussen of intelligent en agressief als vleesetende bacteriën of een zeer besmettelijk, dodelijk virus. Het is maar net hoe je intelligent en agressief definiëert bij een overlevingsstrategie.

Gebruikersavatar
Berichten: 118

Re: Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

Wat nou als ZIJ ongeveer 200 jaar geleden zijn begonnen signalen hierheen te sturen, al die tijd geen antwoord hebben gekregen, en het inmiddels opgegeven hebben?

Even alle voor en tegen argumenten voor het bestaan van aliens daargelaten, geeft dit denk ik wel stof tot nadenken...

Gebruikersavatar
Berichten: 500

Re: Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

Ik zie ook hier weer dat mensen komen met een 'kans' op buiten aards leven.

Het ding is, we weten niet hoe leven is ontstaan, ikzelf (en veel anderen) geloof dat het gewoon een toevallige reactie was in de oersoep, waardoor er iets zelfreproducerends ondstond, en langzaam ontwikkelde.

Maarrr, we weten niet hoe groot deze kans is, misschien is de kans 1%, dan zit het heelal waarschijnlijk bomvol met leven.

Maar stel nou dan die kans 1 op 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000 is? :D

Dus dat de kans dat het uberhaubt in een heel universum gebeurt een op de miljoen is, dan kunnen wij wel de enige zijn.

Ik bedoel, er is ook een kans dat er op een of andere maan 'MacHans Was Here' staat, door supertoevallige komeetinslagen, waarvan de kraters precies die tekst vormde :P

Maarja wat ik wil zeggen is dat we niet kunnen praten over te kans op leven, totdat we weten hoe het precies ontstond.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

Het heelal wordt beschouwd als oneindig en je hebt je P. Wat weerhoudt buitenaards leven ervan te ontstaan?
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 500

Re: Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

Oneindig groot? Nee, het heelal is onbegrensd maar niet oneindig groot, er zijn ook zeker niet oneindig veel planeten, sterren, en sterrenstelsels.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

Misschien een taak voor jou om de wikipediapagina over het Heelal aan te passen? :D
Over het algemeen wordt aangenomen dat het heelal als geheel oneindig is of zich althans miljoenen machten van tien verder uitstrekt dan het voor ons zichtbare gedeelte.
De crux ligt dus daar:

Heelal oneindig > bijna zeker buitenaards leven ongeacht de kans (mits > 0)

Heelal niet oneindig > kans op buitenaards leven afhankelijk van de grootte heelal en kans op ontstaan leven.

Gefeliciteerd trouwens!
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 500

Re: Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

anusthesist schreef:De crux ligt dus daar:

Heelal oneindig > bijna zeker buitenaards leven ongeacht de kans (mits > 0)

Helaal niet oneindig > kans op buitenaards leven afhankelijk van de grootte heelal en kans op ontstaan leven.

Gefeliciteerd trouwens!
Bedankt :D

Met die twee stellingen ben ik het eens. Alleen bij heelal oneindig groot, denkik kans = 100%, want de kans loopt evenredig met de grootte van het heelal, in dit geval oneindig. En de kans KAN niet 0 zijn, aangezien ik nu dit bericht zit te typen (ik ben een levensvorm :P ).

Maarja we weten idd niet zeker hoe het heelal in elkaar zit, maar oneindig groot? Dan zou je in welke richting je ook kijkt een ster zien, aangezien er dan ook oneindig veel sterren zijn. De hemel zou dan wit zijn. Ik vind het in ieder geval een raar idee dat er dan oneindig veel energie, oneindig veel massa, oneindig veel alles bestaat.

Daarnaast zou dat betekenen dat er nooit een oerknal is geweest, aangezien het oneindig lang duurt om als universum te groeien tot oneindig groot. Het zou dan al oneindig lang moeten hebben bestaan. En dan krijg je de (beetje filosofische) vraag: Waarom heeft alles wat nu gebeurt, eerst oneindig lang gewacht, voordat het gebeurde? En nog een: Hoe zit het met sterren, het bestaan van sterren duurt niet oneindig, er komt een tijd dat alle sterren zijn uitgedoofd, en alles dood en koud is. Ik bedoel, dan is er eerst oneindig lang gewacht, toen kwamen de sterren, en na een bepaalde periode zijn er geen sterren meer, waarna we oneinig lang in een dood Universum zitten.

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

Ze hebben pas geleden een relatief simpel systeem gemaakt waarin RNA zichzelf oneindig kopieert zolang de bouwstenen aanwezig zijn.

Die bouwstenen zijn erg simpel en dat RNA was nou ook niet echt een ingewikkeld molecuul.

En zodra je een zichzelf replicerend systeem hebt is de evolutie naar cellen nog maar een kleine stap.

Ik denk dus dat de kans op leven redelijk groot is.
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Gebruikersavatar
Berichten: 500

Re: Youtubevideo over ontmoeting met alien in australie

Dat is wel interresant, heb je hier toevallig de bron nog van?

En idd, zodra je eenmaal RNA hebt, is het hek van de dam. Maar dan blijft de vraag, hoe groot is de kans dat zo'n stukje RNA ontstaat in een 'oersoep'.

Ik heb wel gehoord dat de dubbele helix vorm, die je ziet in DNA, een soort natuurlijke eigenschap is van moleculen. Zo komen er ook dubbele helixvormige moleculen voor in de ruimte. Dat gebeurt wanneer je een grote wolk plasma hebt die ergens rondzweefd, dat plasma blijft een beetje plakken aan normale moleculen, bijvoorbeeld van ruimtestof, en vormt dan soms een soort dubbele helix.

Ik probeer trouwens ook niet te zeggen dat er geen leven buiten de Aarde is ofzo, ik vind alleen dat mensen te snel conclusies trekken over de kans daarop. Persoonlijk heb ik wel het gevoel dat er veel leven is in het heelal.

Maarja dat is niet een bepaald wetenschappelijk onderbouwd gevoel, dus het hoort op dit forum niet echt thuis.

Reageer