Differentiaalvergelijkingen voor dummies?

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 6

Differentiaalvergelijkingen voor dummies?

Hey allemaal,

Ik wist niet goed of ik dit in Natuurkunde of Wiskunde moest plaatsen, dus heb ik uiteindelijk maar gekozen voor Schoolvragen.

Ik ben verliefd op natuurkunde, maar helaas volg ik een economische opleiding :D

Ik heb meer verstand van de relativiteitstheorie dan van een vraag- en aanbodcurve :P

Helaas zou ik niet weten hoe men een differentiaalvergelijking oplost en dat is toch iets waar ik wel eens naar wil kijken...

Daarom wil ik jullie vragen of iemand misschien een boek of ander naslagwerk aan kan raden om er de nodige informatie uit te halen... een soort Differentiaalvergelijkingen voor Dummies :P

In ieder geval alvast bedankt en ik hoop jullie hier vaker tegen te komen!

Bas

Gebruikersavatar
Berichten: 577

Re: Differentiaalvergelijkingen voor dummies?

Je kunt het dictaat kopen van Infinitesimaalrekening geschreven door Bruggeman en van de Leur. Hij kost maar 9 euro.

M.v.g. ntstudent
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Differentiaalvergelijkingen voor dummies?

Je kunt het dictaat kopen van Infinitesimaalrekening geschreven door Bruggeman envan de Leur.
Dat lijkt me een vreemde aanbeveling. Daar staat misschien een inleidend hoofdstukje in over een paar elementaire technieken, maar het dictaat gaat over infinitesimaalrekening i.h.a.
een soort Differentiaalvergelijkingen voor Dummies
die bestaat letterlijk: klik

Een boek als deze is goedkoop en is volgens mij goed als introductie te gebruiken.

[url=http://Differential%20Equations]deze[/url] wordt veel gebruikt op universiteiten, maar is prijzig (en wat mij betreft veel te ' wordy', heel omslachtig, maar dat kan fijn zijn als je weinig vertrouwd bent met wiskunde).

Als laatste wil ik dit boek noemen, dat ik vorig jaar heb gebruikt bij mijn cursus diff.vgl.; ik vond het een fijn boek, af en toe ook wat omslachtig (maar ja, het is Amerikaans dus daar ontkom je niet aan), maar legt de dingen helder uit op basisniveau.

Gratis en passief: kijk de video's van de MIT-cursus klik
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Differentiaalvergelijkingen voor dummies?

De Schaum's serie richt zich ook op de beginner.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Differentiaalvergelijkingen voor dummies?

...en is (ook) erg goedkoop.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 577

Re: Differentiaalvergelijkingen voor dummies?

Yep, erg goedkoop. Als je een digital book versie ervan wilt: KNIP

Het is het complete boek ervan :D .
To invent something you need to see what everyone sees, do what everybody does and think that nobody has though of.

Berichten: 6

Re: Differentiaalvergelijkingen voor dummies?

Iedereen erg bedankt voor de aanbevelingen!

Ik heb er al een paar bij Bol.com besteld en we zullen zien. :D

Merci,

Bas

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Differentiaalvergelijkingen voor dummies?

Okey, succes ermee! Als je ooit hulp nodig hebt, je vindt de weg wel naar het (huiswerk- of wiskunde)forum.
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Berichten: 6

Re: Differentiaalvergelijkingen voor dummies?

Okey, succes ermee! Als je ooit hulp nodig hebt, je vindt de weg wel naar het (huiswerk- of wiskunde)forum.


Dan zit ik straks in de top 100 van drukste posters... :D

Zonder gein, ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden, bedankt!

Reageer