[Folding] Meerdere cores en GPU benutten

Moderator: Jan van de Velde

Gebruikersavatar
Berichten: 78

[Folding] Meerdere cores en GPU benutten

hallo!

Ik ben stoosh (ooit was ik eventjes Tacquet), ben redelijk nieuw en heb al veel hulp gevonden op dit forum over ivm persoonlijke interesses (fysica ed)

Ik besloot om te gaan vouwen en bedacht me dat jullie meededen, dus waarom me niet bij jullie aansluiten?

nu wou ik jullie vragen hoe ik het best 2cores van mijn quadcore kan benutten (blijkbaar kan je per core een console draaien) tesamen met mijn gpu die tot nu toe al m'n punten heeft gesprokkeld.

Eigenlijk wil ik dus consoles draaien, kan iemand me uitleggen of die drie kunnen conflicteren en zoniet hoe ik ze dan het best installeer en configureer?

groeten!!

Stoosh

Gebruikersavatar
Berichten: 419

Re: [Folding] Meerdere cores en GPU benutten

Met mijn beperkte kennis van Folding (ik gebruik zelf BOINC) kan ik je vertellen dat je tot nog toe niet én de GPU- én de CPU-cliënt op dezelfde pc tegelijkertijd kunt draaien.

Ps. Je CPU is je processor en bevat dus je core(s), 'Cores en CPU' is dus dubbelop
Kijk ook eens op het Distributed Computing forum en doe mee met BOINC!

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showforum=59

Gebruikersavatar
Berichten: 78

Re: [Folding] Meerdere cores en GPU benutten

excuseer ik bedoelde als topictitel: cores en GPU

ik dacht van wel, ik heb er al van gelezen maar ik geraak er niet echt wijs uit met al die computertermen die ze gebruiken (waardoor ik steeds maar moet gaan googelen)

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.259

Re: [Folding] Meerdere cores en GPU benutten

maar ik geraak er niet echt wijs uit met al die computertermen die ze gebruiken (waardoor ik steeds maar moet gaan googelen)
Als jij nou de enige was.....

Ik ben te adigibeet om hierbij assistentie te verlenen. Ik heb zelf een dualcore maar ik begin er niet aan. Als er nog eens een deskundige langskomt om dat voor me te doen, dan wel misschien. Of wanneer iemand een klik-voor-klik klutzproof handleidinkje schrijft met screenshots en al.

Dus ik kan je helaas ook niet effectief helpen. Aan de Folding FAQ hier op het forum heb je niks?

http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?s...st&p=303031

(typo)
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Folding] Meerdere cores en GPU benutten

CPU + GPU folding is blijkbaar mogelijk :D

http://www.overclock.net/overclock-net-fol...lding-help.html

In de tweede post staan 2 links met een handleiding, eentje voor de CPU en eentje voor de GPU.

Ik ben niet zeker maar ik zou wel de software versies nemen die men daar gebruikt want anders lukt het mss niet.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: [Folding] Meerdere cores en GPU benutten

Voor zover ik weet draaien de console clients onafhankelijk van elkaar. Er zou dus geen conflict moeten optreden tussen de GPU en CPU clients.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 78

Re: [Folding] Meerdere cores en GPU benutten

allright, dat is nog eens informatie :P

k hang hier graag rond :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: [Folding] Meerdere cores en GPU benutten

Voor zover ik weet draaien de console clients onafhankelijk van elkaar. Er zou dus geen conflict moeten optreden tussen de GPU en CPU clients.
Inderdaad.

Gewoon installeren (wel in een aparte map!) en klaar is kees, zo ging het toch bij mij en mijn dual core waarop ik een uniprocessor en een GPU2 client heb draaien.

Aangezien je een quad core hebt, zou de smp client hoogstwaarschijnlijk meer punten opleveren, maar dat is weer niet echt aangeraden als je weinig ervaring hebt met FAH, of weining tijd om alles na te kijken.

Mocht je toch zien dat de GPU versie trager vouwt dan hij zou moeten (hier kan je enkele statistiekjes zien: nVidia en ATI)

probeer dan de core affinities van beide programma's via task manager vast te zetten op een verschillende core.

Voor grotere of specifiekere problemen kan je ook altijd terect op het folding forum zelf, waar de mensen natuurlijk veel meer ervaring hebben in het oplossen van dergelijke zaken.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 2.902

Re: [Folding] Meerdere cores en GPU benutten

allright, dat is nog eens informatie :D
Als het werkt mag je het altijd laten weten.

Dan kunnen we die werkwijze hier mss wel ergens in de FAQ beschrijven in het Nederlands.

Gebruikersavatar
Berichten: 78

Re: [Folding] Meerdere cores en GPU benutten

Ik heb nu een gpu en een systray cpu console draaien, maar ik geraak er niet aan uit hoe ik een tweede cpu kan opstarten.

afgelopen week heb ik enkele dagen een smp gedraaid maar dat vond ik niet aangenaam aangezien ik altijd een opdrachtprompt moest laten openstaan waarin alles werd uitgevoerd en het heeft me heel wat tijd gekost om die aan de praat te krijgen en om hem later ook weer het zwijgen op te leggen en te desinstalleren.

nu zou ik graag nog wat info hebben over een tweede cpu client draain op mijn systeem, kan iemand me die geven? :D

groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [Folding] Meerdere cores en GPU benutten

Je hebt altijd 1 vrije CPU nodig om je GPU aan te sturen. Je kan dus hoogstens 1GPU en 1CPU client tesamen gebruiken op een dual core.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.097

Re: [Folding] Meerdere cores en GPU benutten

Je hebt altijd 1 vrije CPU nodig om je GPU aan te sturen. Je kan dus hoogstens 1GPU en 1CPU client tesamen gebruiken op een dual core.
Niet noodzakelijk.

Mijn GPU client gebruikt maar een 10% van 1 core. Als ik zou willen, is het perfect mogelijk om daar nog een CPU client op te zetten en een extra ~300PPD te halen.

Het CPU verbruik van de GPU client hangt natuurlijk wel af van welke processor je nu hebt, en misschien nog het meest van je OS. Ik meen gelezen te hebben dat onder xp het verbruik soms wel tot 90% kan zijn, maar onder vista veel lager.

Maar als er enkel 10% verbruikt wordt, en je een vrij snelle processor hebt, zie ik weinig problemen.

Het is dan wel aangeraden om de prioriteit van de GPU client lichtjes hoger te zetten, aangezien deze natuurlijk meer punten zal halen, en we niet willen dat deze in de weg gelopen wordt door de CPU client.
"Why must you speak when you have nothing to say?" -Hornblower

Conserve energy: Commute with a Hamiltonian

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [Folding] Meerdere cores en GPU benutten

ZVdP schreef:Niet noodzakelijk.

Mijn GPU client gebruikt maar een 10% van 1 core. Als ik zou willen, is het perfect mogelijk om daar nog een CPU client op te zetten en een extra ~300PPD te halen.

Het CPU verbruik van de GPU client hangt natuurlijk wel af van welke processor je nu hebt, en misschien nog het meest van je OS. Ik meen gelezen te hebben dat onder xp het verbruik soms wel tot 90% kan zijn, maar onder vista veel lager.

Maar als er enkel 10% verbruikt wordt, en je een vrij snelle processor hebt, zie ik weinig problemen.

Het is dan wel aangeraden om de prioriteit van de GPU client lichtjes hoger te zetten, aangezien deze natuurlijk meer punten zal halen, en we niet willen dat deze in de weg gelopen wordt door de CPU client.
Volgens mij lag de beperking bij de F@H software en niet zozeer bij het tekort aan CPU rekenkracht?

Gebruikersavatar
Berichten: 78

Re: [Folding] Meerdere cores en GPU benutten

Ik heb een quadcore beschikbaar dus ik stel voor een gpu die één core benut en dan nog twee andere cores voor een cpu client en dan eentje vrij om te kunnen werken.

wat denken jullie? en vooral weet iemand hoe ik elke core iets kan toewijzen of in het algemeen deze setup kan bekomen?

groeten

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: [Folding] Meerdere cores en GPU benutten

Je moet de GPU client installeren en dan 2 text clients als bijkomende gebruiken. Je besturingssysteem zorgt wel dat beide text consoles een andere processor gebruiken :D

Reageer