Springen naar inhoud

Bouwpakket waterkrachtcentrale

• Log in om te kunnen reageren

Klokkebaai

Klokkebaai

• >25 berichten
  • 35 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 september 2008 - 21:15

Hallo allemaal,
Allereerst wil ik jullie complimenteren met dit mooie forum. :D De laatste tijd ben ik steeds meer technisch ingesteld en ik ben nu op zoek naar een bouwpakket van een waterkrachtcentrale. Op internet kan ik hier niks over vinden. Wie heeft er tips?

Alvast bedankt voor de moeite.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44865 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 16 september 2008 - 21:24

http://www.abb.com/

Deze mensen hebben daar meer verstand van. :P

Maar serieus, een bouwpakket :D . Dat moet je eens even uitleggen.........
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Klokkebaai

Klokkebaai

• >25 berichten
  • 35 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 september 2008 - 21:33

Dag Jan,
Dank je wel. Ja ik ben gek op (open) systemen waarbij je kunt volgen wat er nu precies gebeurt. En een waterkrachtcentrale lijkt me erg leuk. Het hele principe ervan van water die een rad?? aandraait en daar dan stroom van produceert. :D Ik bedoel onderstaand model. Ik ga even kijken op die site. ABB die doet dat in het echt. Ik zoek echt een bouwpakket.

Bijgevoegde afbeeldingen

• waterkrachtcentrale.jpg

Veranderd door Klokkebaai, 16 september 2008 - 21:41

ad1956

ad1956

• >100 berichten
  • 139 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 september 2008 - 12:19

Ik weet niet waar je de waterkrachtcentrale voor nodig hebt, maar met een fietswiel en een dynamo kom je al een heel eind als je een waterkracht gedreven bedleeslampje van stroom wilt voorzien.
Je zult het wiel met de dynamo aan moeten drijven met een waterstroom. Dan is het wel handig als je het wiel rondom van schoepen voorziet. Laatst zag ik zoiets nog op youtube.com.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures