[economie]profielwerkstuk: economische groei in china

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 3

[economie]profielwerkstuk: economische groei in china

Hallo, ik moet dit jaar een profielwerkstuk maken.

Mijn onderwerp is: Economische groei in China.

Nu ben ik bezig met de onderzoeksvragen (hoofdvraag en deelvragen).

Weet iemand nog wat goede deelvragen over de economische groei in China?

En Heeft iemand nog wat tips, en zijn er nog bepaalde films of andere dingen waar je informatie kan verkrijgen over dit onderwerp dan alleen het internet, boeken etc..

Berichten: 954

Re: [economie]profielwerkstuk: economische groei in china

Hoi asndvy,

Nou, daar lijkt voldoende over te melden. Heb je al een beetje een idee welke kant je het gaat zoeken?

Als je naar economische groei kijkt, kun je kijken naar de oorzaken daarvan (dus, wat zijn de omstandigheden die ervoor hebben gezorgd dat de Chinese economie een sterke groei doormaakt, welke politieke keuzes spelen hierbij een rol, valt te verwachten dat de groei zal toe- of afnemen in de toekomst?) of de gevolgen ervan (betekent economische groei dat iedereen erop vooruitgaat in China, zijn er winners en verliezers aan te wijzen, welke gevolgen heeft de groei voor de rest van de wereld, wat merken wij als Nederlanders van de groei, welke gevolgen heeft deze groei voor het milieu, enzovoorts?)

Berichten: 3

Re: [economie]profielwerkstuk: economische groei in china

Hoi ferry, bedankt voor je antwoord.

De deelvragen die je hebt bedacht, die heb ik ongeveer ook zo.

Met die milieu kan ik ook nog gebruiken, ook dacht ik zelf aan de olympische spelen die dit jaar is gehouden.

Zijn er nog documentaires of andere dingen om meer kennis te verkrijgen over dit onderwerp?

Want ik zou echt veel informatie moeten hebben, om dit uitgebreid en goed te maken.

Hoi asndvy,

Nou, daar lijkt voldoende over te melden. Heb je al een beetje een idee welke kant je het gaat zoeken?

Als je naar economische groei kijkt, kun je kijken naar de oorzaken daarvan (dus, wat zijn de omstandigheden die ervoor hebben gezorgd dat de Chinese economie een sterke groei doormaakt, welke politieke keuzes spelen hierbij een rol, valt te verwachten dat de groei zal toe- of afnemen in de toekomst?) of de gevolgen ervan (betekent economische groei dat iedereen erop vooruitgaat in China, zijn er winners en verliezers aan te wijzen, welke gevolgen heeft de groei voor de rest van de wereld, wat merken wij als Nederlanders van de groei, welke gevolgen heeft deze groei voor het milieu, enzovoorts?)

Berichten: 954

Re: [economie]profielwerkstuk: economische groei in china

Je zou ter inspiratie eens kijken of hier iets tussenzit

http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/dossiers/28569054/

Berichten: 954

Re: [economie]profielwerkstuk: economische groei in china

Zo, hier ben je helemaal wel even zoet mee :D

http://www.hollanddoc.nl/dossiers/34437051/

Berichten: 3

Re: [economie]profielwerkstuk: economische groei in china

bedankt, maar nu moet ik informatie verzamelen.

moet veel informatie op het internet vinden, zodat ik dit werkstuk kan maken

Berichten: 1

Re: [economie]profielwerkstuk: economische groei in china

Hoi asndvy,

Ik heb ook het onderwerp economische groet in China voor mij po economie gekozen en ziet momenteel eigenlijk met de zelfde vragen als jij indertijd. Is het jou nog gelukt hierover een mooi werkstuk te produceren?

Reageer