Springen naar inhoud

Honneth

• Log in om te kunnen reageren

Paulusb

Paulusb

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 24 september 2008 - 12:36

Hallo mensen,

ik moet voor mijn studie rechtsfilosofie een opdracht maken. Ik moet een stuk lezen van
Honneth's "Struggle for recognition" (dat heb ik dan ook gedaan) en dan de volgende vraag
beantwoorden:

In het door ons gelezen stuk tekst legt Honneth aan de hand van Mead ea de drievoudige vormen van erkenning uit (Liefde, Recht en solidariteit). Leg naar je eigen oordeel uit waarin de winst precies bestaat van deze naturalisering/psychologisering van de strijd om erkenning. En wordt het probleem van de naturalistic fallacy afdoende opgelost door Honneth?

Het lijkt mij iig duidelijk dat 1 van de voordelen ligt in het feit dat Honneth meer kan beredeneren vanuit het "nu" en meer vergelijkingsmateriaal heeft. Maar ik zie niet per se het voordeel in de "naturalisering" of "psychologisering" van de theorie, meer dus gewoon in het feit dat hij wat meer achtergrond informatie heeft. Kent iemand deze tekst en kan hij me hiermee een beetje verder helpen?

Iig bedankt voor het lezen van mijn vraag en evt. het beantwoorden.

Paul

Veranderd door Paulusb, 24 september 2008 - 12:43

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures