0 uren contract en feestdagen

Moderator: Rhiannon

Reageer

0 uren contract en feestdagen

Ik werk voltijds bij een uitzendbureau/detacheringsbureau. Op dit mement heb ik een nul uren contract maar werk wel 40 uur. Ik ontvang geen vakantiegeld of reserveringen, die krijg ik iedere maand uitbetaald. Als ik een dag vrij wil nemen, is dat geen probleem, ik schrijf dan minder uren en krijg dan die maand minder uitbetaald.

Nu zijn er wat feestdagen in aankomst en ik krijg daar niet voor uitbetaald. Vroeger had ik een baantje bij Randstad en daar kreeg ik wel op de feestdagen uitbetaald, mits ik op die dag zou werken.

Mijn vraag is nu: klopt het dat ze mij niet verplicht zijn me uit te betalen op officieele feestdagen?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: 0 uren contract en feestdagen

Lijkt me wel logisch, als je een 0-uren contract hebt houdt dat toch in dat ze jou kunnen inhuren wanneer ze willen?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 505

Re: 0 uren contract en feestdagen

Lijkt mij ook, maar als je 40 uur bij dezelfde maatschappij werkt, zou ik toch wel een contract regelen.
I never wanted to change the world, but the world changed me...

Berichten: 1.286

Re: 0 uren contract en feestdagen

Beste qwertz

Mijn vraag is nu: klopt het dat ze mij niet verplicht zijn me uit te betalen op officieele feestdagen?

Bijne alle CAO's zijn bepalingen opgenomen dat werken op feestdagen dat de gewerkte uren moet worden uitbetaald, zelf de feestdag-toeslag. Maar het kan ook zijn dat een all-in salaris van toepassing kan zijn. Dus men krijgt een vast salaris ongeacht de gewerkte uren alsmede toeslagen.

Reageer