Springen naar inhoud

[wiskunde] discrete dynamische modellen

• Log in om te kunnen reageren

Peterdegroot

Peterdegroot

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 25 september 2008 - 17:27

Kan iemand mij helpen?

Ik moet een differentievergelijking opstellen wat betrekking heeft op een artikel uit de krant.
Gegevens uit het artikel zijn:
- Je begint met een voorraad van 1000 appels
- Per week tonen 2% van de appels tekenen van bederf
- Je neemt per week 15 appels mee uit je voorraad om op te eten, gave of appels die tekenen van bederf vertonen.
- Appels die al 3 weken in de categorie aangetast liggen, gelden als oneetbaar.

Het moet er ongeveer zo uit komen te zien:
(G = Gave appels, A = aangetaste appels oftewel appels die tekenen van bederf vertonen, R = Rottende/Oneetbare appels)
Gt = G(t-1) - .... G(t-1) A(t-1)
At = A(t-1) + .... G(t-1) A(t-1) - .... A(t-1)
Rt = R(t-1) + .... A(t-1)

Alvast bedankt !

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 25 september 2008 - 18:26

Allereerst van harte welkom op het forum, ik ga er vanuit dat je snel antwoord zult krijgen. Dit onderwerp past beter in het huiswerkforum en is daarom verplaatst. We hebben een speciaal forum voor huiswerk gerelateerde vragen. Als je hier in het vervolg wil posten heb je grotere kans dat mensen je helpen. STerker nog als je dan ook nog eens in je topic titel vooraan de vaknaam in blokhaken plaatst dan weten mensen die dingen afweten van je vraag dat ze naar jouw topic moeten komen.

Verder wat heb je zelf al geprobeerd, we zijn natuurlijk geen huiswerkmachine.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures