koortslip

Moderator: ArcherBarry

Reageer

koortslip

Ik weet niet of dit wel in dit onderdeel thuishoort, maar ik heb een vraag over koortslip.

Heel vaak zeggen ze dat het van zoenen komt, maar hoe komt dat dan? Soms is zoenen al niet nodig en je krijgt het, dat is een mysterie voor mij.

Groetjes Janice

Gebruikersavatar
Berichten: 824

Re: koortslip

Een koortslip wordt veroorzaakt door een variant van het herpesvirus. Dit virus kan overgedragen worden via direct contact met een besmet persoon of zelfs via handdoeken e.d. Zoenen is dus niet noodzakelijk.
Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

Berichten: 1

Re: koortslip

Ook is het zo dat het dit type herpesvirus nooit helemaal uit je lichaam weggaat, maar inactief altijd aanwezig is. Als dan je weerstand even verminderd is, bijvoorbeeld door een verkoudheid, kan het virus weer actief worden en kan je opnieuw een koortslip krijgen.

Re: koortslip

Tea tree olie helpt ertegen

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: koortslip

Zelf heb ik het al bijna m'n hele leven gehad (kootslip oftewel herpes simplex) Deze variant van het herpes virus is alleen door te geven als je zelf blaasjes op je lippen hebt. (sovirax werkt uitermate goed hiertegen)

Persoonlijk heb ik het gekregen toen m'n moeder m'n eten voor proefde of het niet te warm was. Dus: bedankt mam. :wink: 8)
"Meep meep meep." Beaker

Reageer