Geheugen/concentratie verbeteren

Moderator: Rhiannon

Berichten: 38

Geheugen/concentratie verbeteren

hallo allemaal,

ik vroeg me af wat je allemaal kan doen om je geheugen, concentratie, het reactievermogen en het denkvermogen te verbeteren op internet.

kortom gewoon elk vlak, want mijn denksnelheid vind ik te traag of er komt niet het juiste uit, korte termijn geheugen is soms niet helemaal goed,

en denkvermogen en concentratie gewoon om makkelijker te leren en dergelijke.

ik heb al de sites:

voor reactiesnelheid

voor denkvermogen

iemand nog andere sites voor die punten die ik verbeterd wil hebben?

EDIT: en een gratis snelleesprogramma zoek ik nog en is het mogelijk een fotografisch geheugen aan te trainen?

en zoja, hoe?
MBO

Gebruikersavatar
Berichten: 119

Re: Geheugen/concentratie verbeteren

Why does it have to be human or divine? Maybe human is divine. ---The Da Vinci Code, Robert Langdon

Berichten: 38

Re: Geheugen/concentratie verbeteren

o en ik ken:

4 second frenzy

4 second fury

en

4 second firestorm

iemand nog meer?
MBO

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Geheugen/concentratie verbeteren

Dit lijkt me meer iets voor het café dan voor P&S: het is niet gestoeld op wetenschappelijke discussie, maar gewoon een vraag om brain-trainers. Daar verder dus.

Berichten: 38

Re: Geheugen/concentratie verbeteren

iemand nog wat?

en ik ben het niet zo eens met die verplaatsing, het is sociologie en psychologie gerelateerd en in een café-tje zal de hulp hiervoor stukken minder zijn terwijl het niet gewoon iets lichts is, ik wil werkelijk erop vooruit gaan vandaar ik dit geopend heb.

en bovendien zal er nog wel meer vraag naar zijn naar hersenoefeningen dus dan kan je net zo goed een mooi onderwerp erover hebben dat de boel mooi bundelt en er dan naar verwijzen of dat anderen het via de zoekopdracht opzoeken, en niet iets wat in een spamonderdeel van een forum gedumpt is en daarna dood viel.

leervaardigheid is de basis van leren en zeker wel relevant dus of het hoort ergens thuis op dit forum of dit forum heeft een gebrek.
MBO

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Geheugen/concentratie verbeteren

iemand nog wat?
Als iemand nog iets heeft, dan komt het wel.
en ik ben het niet zo eens met die verplaatsing, het is sociologie en psychologie gerelateerd en in een café-tje zal de hulp hiervoor stukken minder zijn terwijl het niet gewoon iets lichts is, ik wil werkelijk erop vooruit gaan vandaar ik dit geopend heb.
In het café is het onderwerp veel zichtbaarder, dus dat zal wel geen probleem zijn. Punt is: er zit geen wetenschappelijke discussie in.
en niet iets wat in een spamonderdeel van een forum gedumpt is en daarna dood viel.
Wij hebben helemaal geen "spamonderdeel".
leervaardigheid is de basis van leren en zeker wel relevant dus of het hoort ergens thuis op dit forum of dit forum heeft een gebrek.
Het hoort hier thuis door zijn aard, geen gebrek dus.

Berichten: 38

Re: Geheugen/concentratie verbeteren

In het café is het onderwerp veel zichtbaarder, dus dat zal wel geen probleem zijn. Punt is: er zit geen wetenschappelijke discussie in.
o oke, als je het zo bekijkt, heb je gelijk.

maar ja, heel leuk maar dan nog kan de boel wel wat losser gerund worden.

want het doel is leren via dit forum, lijkt me. dat is misschien een beetje uit zicht verloren.

ach joh laat maar... en dit onderwerp valt nu vast wel dood hoor epsylon, dus ik ga maar ergens anders mijn vragen posten.

ik wil gewoon per se die punten die ik gaf, vooral een gratis snelleesprogramma wil ik...
MBO

Berichten: 145

Re: Geheugen/concentratie verbeteren

Je kunt je concentratie verbeteren door bv groene thee te drinken

http://www.pickwicktea.com/NL/Health/Cafe%C3%AFne/
Als ik kijk dan zie ik, als ik hoor dan weet ik, als ik voel denk ik Niets en geloof Alles



Denk niet na bij wat je zegt, praat naar wat je bent

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Geheugen/concentratie verbeteren

Dat nu juist de mannen van Pickwick dat beweren :D
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 38

Re: Geheugen/concentratie verbeteren

Mechatronica schreef:Je kunt je concentratie verbeteren door bv groene thee te drinken

http://www.pickwicktea.com/NL/Health/Cafe%C3%AFne/
cafeïne is tijdelijk, dan kan je nog beter komen met omega 3 vetzuren pillen. die vervangen op langere termijn neuroblokkers (bv kwik) als ik het me goed herinner.
MBO

Berichten: 145

Re: Geheugen/concentratie verbeteren

Mmmm nou je het zo stelt gaat er bij mij wel een twijfelachtig lichtje branden...maar goed ze zullen toch niet zomaar wat roepen en het staat tenslotte op het internet
Als ik kijk dan zie ik, als ik hoor dan weet ik, als ik voel denk ik Niets en geloof Alles



Denk niet na bij wat je zegt, praat naar wat je bent

Berichten: 145

Re: Geheugen/concentratie verbeteren

cafeïne is tijdelijk, dan kan je nog beter komen met omega 3 vetzuren pillen. die vervangen op langere termijn neuroblokkers (bv kwik) als ik het me goed herinner.


hoezo cafeine is tijdelijk het heeft een halfwaarde tijd van 4,9 uur dus als je nou om de pak um beet 2 uur een kopje koffie drinkt gedurende de hele dag dan mag je toch niet mopperen maar goed als het bij jou niet werkt kan je natuurlijk ook elke dag een half uurtje naar het puntje van je neus kijken of je gaat ik noem maar wat jongleren.
Als ik kijk dan zie ik, als ik hoor dan weet ik, als ik voel denk ik Niets en geloof Alles



Denk niet na bij wat je zegt, praat naar wat je bent

Berichten: 38

Re: Geheugen/concentratie verbeteren

hoezo cafeine is tijdelijk het heeft een halfwaarde tijd van 4,9 uur dus als je nou om de pak um beet 2 uur een kopje koffie drinkt gedurende de hele dag dan mag je toch niet mopperen maar goed als het bij jou niet werkt kan je natuurlijk ook elke dag een half uurtje naar het puntje van je neus kijken of je gaat ik noem maar wat jongleren.


ja maar dat lijkt me niet echt gezond hé... dan word ik zo'n koffiejunk :D haha
MBO

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Geheugen/concentratie verbeteren

Mechatronica schreef:Mmmm nou je het zo stelt gaat er bij mij wel een twijfelachtig lichtje branden...maar goed ze zullen toch niet zomaar wat roepen en het staat tenslotte op het internet



Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je bovenstaande sarcastisch bedoelt.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Berichten: 145

Re: Geheugen/concentratie verbeteren

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je bovenstaande sarcastisch bedoelt.
Hahaha ik werk niet bij de GGZ......
Als ik kijk dan zie ik, als ik hoor dan weet ik, als ik voel denk ik Niets en geloof Alles



Denk niet na bij wat je zegt, praat naar wat je bent

Reageer