Springen naar inhoud

De auto op luchtdruk is gearriveerd

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten

ad1956

ad1956

• >100 berichten
  • 139 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 september 2008 - 01:40

Bijna niet te geloven, maar toch echt waar. Een auto op luchtdruk is in gevorderde staat van ontwikkeling en is in produktie genomen. Voor anderhalve euro een volle tank lucht (300 psi), waar je 200 km mee kunt rijden. Wanneer je de lucht verwarmt met een brandstof (2 liter benzine per 1600km), dan neemt de actieradius enorm toe.
Er is ook al veel over te vinden op het internet. Ik zocht bijgaande link met relevante informatie voor u uit en ben erg benieuwd wat de gedachten zijn over dit onderwerp. Mijn 1e gedachte was ''Oooooooh, vandaar die haast met de kilometerheffing!'' Graag jullie commentaar.
http://www.autoblog....9/auto-op-lucht

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Paul Siemons

Paul Siemons

• >100 berichten
  • 193 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 29 september 2008 - 07:27

Heb even naar de datum van het artikel gekeken: 29 juni 2007 !
En heb zware twijfels dat het rijden werkelijk zo goedkoop gaat zijn als het daar wordt voorgesteld?
Is aanwenden van luchtdruk als energie niet een pak duurder?

Mvg,

P.Siemons

DePurpereWolf

DePurpereWolf

• >5k berichten
  • 9240 berichten
  • VIP

Geplaatst op 29 september 2008 - 08:31

Lees anders ook even dit onderwerp:
Auto op lucht

ad1956

ad1956

• >100 berichten
  • 139 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 01 oktober 2008 - 03:17

Sorry mensen, maar ook na gezocht te hebben in de topiclist op trefwoord 'aircar' kon ik niks vinden. Het leek mij wel een aardige topic voor hier op wetenschapsforum. In de bestaande topic http://www.wetenscha...showtopic=58123 ,komt het onderwerp voldoende ter sprake en dus mag deze topic wat mij betreft weer dicht.

Bart

Bart

• >5k berichten
  • 7224 berichten
  • VIP

Geplaatst op 01 oktober 2008 - 18:43

Bij deze :D
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures