Kennismaand kennisquiz

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Kennismaand kennisquiz

Oktober Kennismaand: Kennisquiz

Win het boek "Hoor je beter in het donker?" van Jo Hermans!

In het kader van Oktober Kennismaand (voorheen de WetenWeek), houdt het Wetenschapsforum een quiz. De bedoeling van de quiz is om 18 meerkeuze vragen over diverse wetenschappelijke onderwerpen te beantwoorden. Elke vraag levert een letter op en de letters samen vormen een woord. Dit woord is het codewoord waarmee je kans maakt op het boek Hoor Je Beter In Het Donker? van Jo Hermans

Afbeelding

Hoor je beter in het donker ?

Jo Hermans


(of een Bol.com boekenbon van gelijke waarde)

De regels zijn simpel:

- Je moet geregistreerd zijn bij het Wetenschapsforum (het aantal berichten doet er niet toe) en je mag je antwoord maar 1 maal inzenden.

- Moderators, Main Moderators, Technici en het Beheer kunnen alleen buiten mededingen deelnemen.

- Indien er meerder goede antwoorden zijn, zal er geloot worden. Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden.

- Stuur je inzending voor 20 oktober, 12:00 (pm) in!

Klik dus direct naar de quiz en maak kans op een prachtige prijs:

http://www.wetenschapsforum.nl/quiz/ok2008/main.htm
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 771

Re: Kennismaand kennisquiz

Het codewoord is veel te simpel... :'(

Ik had de helft fout maar ik zag het codewoord zo, dat haalt de pret eraf.

Wel mooie quiz op zich

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Kennismaand kennisquiz

Je kunt nog een paar dagen meedoen.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Kennismaand kennisquiz

't Moet zijn dat onze gebruikers geen boek willen winnen...

Berichten: 771

Re: Kennismaand kennisquiz

't Moet zijn dat onze gebruikers geen boek willen winnen...
oei, zo weinig deelnemers ofzo?

Ik wil het ook niet winnen, maar ik vind vraagjes oplossen gewoon leuk :D

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Kennismaand kennisquiz

Ik heb meegedaan en ben heel benieuwd naar de uitleg/discussie van sommige vragen.
Ik wil het ook niet winnen, maar ik vind vraagjes oplossen gewoon leuk
Idem! Ik ben dol op dit soort vragen oplossen.

Al moet ik wel zeggen dat er erg veel instinkers in zaten dit keer.
't Moet zijn dat onze gebruikers geen boek willen winnen...
Ik moet zeggen dat deze topics een klein beetje verstopt waren.

Alleen door "Nieuwe berichten" viel het me op (Kraak de code wist ik het bestaan niet eens van).

Als je niet doelgericht rondkijkt (wat ik dus wel doe) valt nog een mini linkje bovenaan de home pagina op.

Maar zonder replies vallen deze topics dus totaal niet op.
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Gebruikersavatar
Berichten: 165

Re: Kennismaand kennisquiz

De mogelijke antwoorden waren soms inderdaad niet helemaal correct heb ik zo'n idee.
"Your American beer is a little like making love on a canoe."

"How so?"

"It's ******* close to water!"

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Kennismaand kennisquiz

De mogelijke antwoorden waren soms inderdaad niet helemaal correct heb ik zo'n idee.
Waarschijnlijk is dat juist de bedoeling, door de vraag net wat beter te lezen blijkt toch dat het wel correct is.

Ik verwacht dat dat bij iedere vraag zo is.

Maar daarom ben ik dus zo benieuw naar de uitleg.
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Gebruikersavatar
Berichten: 165

Re: Kennismaand kennisquiz

Nee, ik heb all vragen (correct) kunnen beantwoorden, maar 2 daarvan kwamen niet (helemaal) overeen met de antwoorden die daar stonden.
"Your American beer is a little like making love on a canoe."

"How so?"

"It's ******* close to water!"

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Kennismaand kennisquiz

Nee, ik heb all vragen (correct) kunnen beantwoorden, maar 2 daarvan kwamen niet (helemaal) overeen met de antwoorden die daar stonden.


Als mede auteur kunnen we altijd na afloop lekker hierover discusieren als je dat wil. Het is zeker zo dat sommige formuleringen beter te verwoorden zijn, en dat je loopholes kan vinden in vragen. Het is meer een soort pubquiz, waarin het voornamelijk bedoelt is als fijn vermaak en minder als een super heftige breinbreker. Als mensen bang zijn om daardoor de prijs mis te lopen, dan is het altijd nog zo dat je het code woord kunt vinden.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.660

Re: Kennismaand kennisquiz

Dalton schreef:Ik moet zeggen dat deze topics een klein beetje verstopt waren.

Alleen door "Nieuwe berichten" viel het me op (Kraak de code wist ik het bestaan niet eens van).

Als je niet doelgericht rondkijkt (wat ik dus wel doe) valt nog een mini linkje bovenaan de home pagina op.

Maar zonder replies vallen deze topics dus totaal niet op.
De banners van de oktober kennismaand valt niet op? 8-)
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Kennismaand kennisquiz

Nope.

Hoeveel mensen klikken nou op een banner?

Rechthoekige, felgekleurde, bewegende dingen op het scherm worden door de meeste mensen als spam gezien en keihard genegeerd vaak zelfs zonder daadwerkelijk in de gaten te hebben waar het over gaat.

Helaas klikken net genoeg mensen er (al dan niet per ongeluk) op om het winstgevend te maken.

Klik hier, Raak het aapje, U heeft $1.000.000 gewonnen, Etc etc.

Het is maar goed ook dat banners niet gelezen of aangeklikt worden anders zou surfen een hel worden.
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Berichten: 34

Re: Kennismaand kennisquiz

Ik dacht het codewoord al te zien na de eerste drie vragen, maar na toch maar even controleren bleek het net iets anders te zijn 8-) .

Die banners had ik ook niet gezien, ik kwam er pas achter dat er banners waren voor de kennismaand toen ik mijn AdBlock uit had gezet.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Kennismaand kennisquiz

Veel mensen hebben meegedaan en ook bijna iedereen heeft het juiste codewoord gevonden. Er kan echter maar 1 de winnaar zijn en dat is:

Burgie

Gefeliciteerd! Hij krijgt van ons het boek "Hoor je beter in het donker" van Jo Hermans thuisgestuurd.

Voor alle anderen, het codewoord was natuurlijk deeltjesversneller. Mocht je meer willen weten over een van de vragen, dan zullen StrangeQuark en ik hem proberen te beantwoorden.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Berichten: 4.246

Re: Kennismaand kennisquiz

Mocht je meer willen weten over een van de vragen, dan zullen StrangeQuark en ik hem proberen te beantwoorden.
Waarom moest je de leeftijd van de gebruiker weten?

Ik kon nergens iets vinden over het ontstaan van de magnetron kan je een link geven?
Quitters never win and winners never quit.

Reageer