Octrooi op een mislukte proef

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 185

Octrooi op een mislukte proef

Weer opschudding rondom Hwang Woo-Suk


Lees het volledige artikel...
Bron: Chemisch2weekblad. www.c2w.nl

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 4.168

Re: Octrooi op een mislukte proef

In Australië is het niet nodig om papieren te tekenen waarin staat dat een techniek werkt om een patent te krijgen.
Ik ben geen patentdeskundige maar ik denk dat dat overal zo is. Het beschrijven van een idee is toch voldoende? Men hoeft het idee niet zelf toe te passen maar kan het patent eventueel voor grof geld verkopen.
Hydrogen economy is a Hype.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Octrooi op een mislukte proef

Deze inhoud van dit bericht vind ik geweldig:
Het is niet de eerste keer dat het Australische octrooibureau in het nieuws komt. In 2001 verleende het een octrooi op het wiel.
:D De wereld gered. Wegtransport, eeuwenlang een droom, zal over enige jaren tot de mogelijkheden gaan behoren. Er wordt zelfs al over gedacht om voertuigen met twee wielen te maken, getrokken door paarden.......
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 12.262

Re: Octrooi op een mislukte proef

Je moet dit soort berichten een beetje op waarde schatten natuurlijk. In een aantal landen is een patent verkrijgen zeer eenvoudig en op moment van aanvraag nauwelijks aan bewijs onderhevig, maar die situatie veranderd wel als je vervolgens iemand wilt dagen wegens inbreuk van zo'n patent.


In geval van een wiel zal die eis direct verworpen kunnen worden omdat de gedaagde prior art kan bewijzen, en dat ligt met complexere technologie feitelijk niet anders.


En of iets daadwerkelijk moet werken voor je er patent op aan kunt vragen? In de farmaceutische industrie is het zeer gebruikelijk stoffen te patenteren lang voordat duidelijk is of er een bruikbaar medicijn mee te maken is. Het zou wat lastig zijn om van alles een werkend protoype te moeten bouwen voordat een willekeurige concurrent je voor is en je samen naar het patentbureau kunt racen...
Victory through technology

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Octrooi op een mislukte proef

:P De wereld gered. Wegtransport, eeuwenlang een droom, zal over enige jaren tot de mogelijkheden gaan behoren.
:D Dat heb je weer niet goed doordacht hé ....

Ik zie files in mijn kristallen bol, zenuwpatienten, smog, .....,

.
Eric

Reageer