Springen naar inhoud

[natuurkunde] hoe maak ik 'n schakeling die een stroom doorlaat als 2 van de 3 inputs spanning staan?

• Log in om te kunnen reageren

Kebabbi

Kebabbi

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 02 oktober 2008 - 16:59

Hallo,

Ik oefen voor Natuurkunde met Systematic ISSN (een programma om schakelingen mee te maken).
Maar nu wilde ik een poort maken met 3 inputs , die een stroom door laat als op 2 van die 3 inputs een spanning staat.
Dus zeg maar een XOF poort maar dan niet voor 1 van de 2 maar voor 2 van de 3. Ik heb echter geen idee hoe ik dit zou kunnen maken.

Bij voorbaat dank,
Kebabbi

Edit: laat maar, direct nadat ik dit gepost had ging ik nog eens proberen en ik heb 'm nu. (als je 'n manier weet om 't met minder dan 3 en-poorten en 2 xof-poorten te maken hoor ik 't graag :D)

Veranderd door Kebabbi, 02 oktober 2008 - 17:04

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Burgie

Burgie

• >250 berichten
  • 582 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 02 oktober 2008 - 19:15

Hallo,

Zo'n schakeling realiseer je het best met een Karnaughkaart, wat bovendien meestal een minimale voorstelling oplevert.
Ik weet niet of het verder de bedoeling is om transistor-gewijs een minimale voorstelling te vinden? In dat geval is jouw oplossing verre van minimaal.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures