Ons zonnestelsel bevindt zich niet in de melkweg?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 193

Ons zonnestelsel bevindt zich niet in de melkweg?

Volgens deze niet: http://www.taringa.net/posts/info/1340913/El-Universo-[no-somos-nada].html

en zouden we ons ophouden in de galaxy Sagitario?

Mvg,

Paul Siemons

Berichten: 389

Re: Ons zonnestelsel bevindt zich niet in de melkweg?

Ik snap van dat spaans geen snars. Ik wil u er echter wel op wijzen dat er zo geen overzichtsfoto's van ons zonnestelsel bestaan om de simpele reden dat de dichtsbijzijnde ster toch al enkele lichtjaren van ons is verwijderd en dat men toch al op een fameus eindje zal moeten staan vooralleer men een gans overzicht op onze melkweg heeft.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Ons zonnestelsel bevindt zich niet in de melkweg?

Handig als je dan even de gewraakte alinea eruitlicht, want ik heb me verloren gezocht:
¿Es realmente la Via Lactea nuestra Galaxia?

La respuesta es NO.

Un estudio reveló que el planeta Tierra y el sistema solar no pertenecen a la Vía Láctea, sino a una galaxia que está engullendo.

Investigadores estadunidenses demostraron que nuestro planeta pertenece a la galaxia enana de Sagitario, que está siendo devorada.

Anteriormente se pensó que la Tierra se había formado alrededor de la Vía Láctea, por lo que se asumía que todos los planetas del sistema solar deberían estar alineados en la misma órbita que el resto de la galaxia.

Según el estudio publicado en la revista Astrophysical Journal si esto fuera cierto, no debería notarse ninguna inclinación al observarla en el cielo.

Por ello durante siglos los astrónomos se preguntaban por qué la galaxia se veía inclinada desde la Tierra.
mogelijk gebrekkige vertaling op basis van mijn verroeste Portugees:
is de Melkweg werkelijk ons sterrenstelsel?

Het antwoord is NEE.

Een studie laat zien dat de planeet Aarde en ons zonnestelsel niet bij de Melkweg horen, maar aan een sterrenstelsel dat door de Melkweg is opgeslokt.

Onderzoekers uit de Verenigde Staten tonen aan dat ons zonnestelsel een deel is van een sterrenstelsel genaamd Sagitario, opgeslokt door de Melkweg.

Voorheen werd gedacht dat de Aarde gevormd was uit materiall van het Melkwegstelsel, maar dan zouden alle planeten van eht zonnestelsel een zelfde baanvlak moeten hebben als de rest van het Melkwegstelsel.

Volgens de studie gepubliceerd in Astrophysical Journals zou, als dat het geval zou zijn, de Melkweg niet waar te nemen moeten zijn met een inclinatie t.o.v. de ecliptica.

Al eeuwen vragen de astronomen zich af waarom we de Melkweg onder een hoek t.o.v. het planetenvlak van ons zonnestelsel waarnemen.


Er wordt dus eerder beweerd dat de origine van ons zonnestelsel niet afkomstig zou zijn uit het Melkwegstelsel.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 389

Re: Ons zonnestelsel bevindt zich niet in de melkweg?

Met andere woorden, dat komt niet uit dit artikel, maar we moeten dus gaan kijken naar het originele amerikaanse werk dat dit stelt.

Ik zie persoonlijk geen probleem in het feit dat de planeten niet volgens de ecliptica van het zonnestelsel draaien. Het zonnestelsel is een systeem op zich. De stofmaterie waaruit ons zonnestelsel is opgebouwd, kan toch perfect een initiële zonnnestelselversnelling hebben gekregen, en de wervelingen binnenin deze wolk kunnen toch in willekeurige richting zijn opgetreden? Dit is hetzelfde als stellen dat ons zonnestelsel op zich niet uit 1 systeem bestaat, want de manen van de planten liggen ook niet allemaal in het eclipticavlak van de zon.

Bv. saturnus... http://en.wikipedia.org/wiki/Moons_of_Saturn

Reageer