Springen naar inhoud

Dode bacterien

• Log in om te kunnen reageren

Bastiaanz

Bastiaanz

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2008 - 12:44

Beste mensen,

Ik vroeg me af wat er precies gebeurt als bacteriŽn doodgaan. Ik heb namelijk een mengsel waar zowel levende en dode bacteriŽn inzitten waar steeds "nieuw" materiaal bij gegooid wordt. Dus lijkt het mij zo dat het aantal "dode" stijgt, nu wil ik deze eruit halen maar dan moet ik eerst weten wat er mee gebeurt. Vallen ze uit elkaar of blijven zo onveranderd?

Alvast bedankt,

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Wouter_Masselink

Wouter_Masselink

• >5k berichten
  • 8252 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 oktober 2008 - 14:27

Dode bacterien zullen net zoals ander dood materiaal vergaan.
"Meep meep meep." Beaker

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 oktober 2008 - 15:01

Voor adviezen over hoe je de levende en dode kan scheiden zou het fijn zijn als je wat meer details verteld.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Bastiaanz

Bastiaanz

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2008 - 21:39

Nou het gaat om een proces waar de bacteriŽn een katalysator bevatten en hierbij is het zaak de bacteriŽn opnieuw te gebruiken. En gaat trouwens over een E.Coli. Om de boel dus niet verstopt te krijgen (filters) is het gunstiger als de drab minder dik is en dus de dode eruit zijn gehaald. Nu weet ik niet hoe deze eruit te halen want ik weet niet hoe ze verschillen van levende

Mrtn

Mrtn

• >1k berichten
  • 4220 berichten
  • VIP

Geplaatst op 07 oktober 2008 - 14:08

De dode bacteriŽn zullen waarschijnlijk lyseren en dat debris is lastig uit het medium te filteren denk ik. Misschien dat je de levende bacteriŽn er juist uit kan filteren of neer kan slaan door centrifuge.
Omdat je niets vermeldt over het volume kunnen we nog steeds weinig zeggen denk ik (nu moet ik er even bij vermelden dat ik geen microbioloog ben maar moleculair bioloog).
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.
-Calvin-

Dalton

Dalton

• >250 berichten
  • 808 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 07 oktober 2008 - 14:34

Ik snap het nog steeds niet helemaal.

De bacteriŽn bevatten een katalysator.
Gebruik je levende bacteriŽn als katalysator of haal je je katalysator uit de bacteriŽn?

Je kunt altijd een druppeltje van je bacteriŽn in een groot volume vers medium stoppen.
Even wachtten en je hebt een verse oplossing met minimale hoeveelheid dode bacteriŽn.
Een andere (goedkope, simpele) manier is er volgens mij niet echt.
Minder dan niks is onmogelijk.
De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures