Dode bacterien

Moderator: ArcherBarry

Reageer
Berichten: 2

Dode bacterien

Beste mensen,

Ik vroeg me af wat er precies gebeurt als bacteriën doodgaan. Ik heb namelijk een mengsel waar zowel levende en dode bacteriën inzitten waar steeds "nieuw" materiaal bij gegooid wordt. Dus lijkt het mij zo dat het aantal "dode" stijgt, nu wil ik deze eruit halen maar dan moet ik eerst weten wat er mee gebeurt. Vallen ze uit elkaar of blijven zo onveranderd?

Alvast bedankt,

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Dode bacterien

Dode bacterien zullen net zoals ander dood materiaal vergaan.
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Dode bacterien

Voor adviezen over hoe je de levende en dode kan scheiden zou het fijn zijn als je wat meer details verteld.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 2

Re: Dode bacterien

Nou het gaat om een proces waar de bacteriën een katalysator bevatten en hierbij is het zaak de bacteriën opnieuw te gebruiken. En gaat trouwens over een E.Coli. Om de boel dus niet verstopt te krijgen (filters) is het gunstiger als de drab minder dik is en dus de dode eruit zijn gehaald. Nu weet ik niet hoe deze eruit te halen want ik weet niet hoe ze verschillen van levende

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: Dode bacterien

De dode bacteriën zullen waarschijnlijk lyseren en dat debris is lastig uit het medium te filteren denk ik. Misschien dat je de levende bacteriën er juist uit kan filteren of neer kan slaan door centrifuge.

Omdat je niets vermeldt over het volume kunnen we nog steeds weinig zeggen denk ik (nu moet ik er even bij vermelden dat ik geen microbioloog ben maar moleculair bioloog).
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Gebruikersavatar
Berichten: 808

Re: Dode bacterien

Ik snap het nog steeds niet helemaal.

De bacteriën bevatten een katalysator.

Gebruik je levende bacteriën als katalysator of haal je je katalysator uit de bacteriën?

Je kunt altijd een druppeltje van je bacteriën in een groot volume vers medium stoppen.

Even wachtten en je hebt een verse oplossing met minimale hoeveelheid dode bacteriën.

Een andere (goedkope, simpele) manier is er volgens mij niet echt.
Minder dan niks is onmogelijk.

De enige uitzondering op deze regel is mijn salaris.

Reageer