Springen naar inhoud

[natuurkunde] gloeidraad van 60 cm maken

• Log in om te kunnen reageren

lolo

lolo

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2008 - 13:47

Ik moet een vliegtuig vleugel van polystereen uitsnijden. Ik heb 2 triplex platen uitgezaagd en ik plak ze aan beide kanten van een de polystereen blok. Alleen hebben we geen lange gloeidraad op school, vandaar dat ik in het lab van de school een simpele gloeidraad wil maken dmv bijv koperdraad aansluiten op spanningsbron..... daar wou ik jullie over vragen hoe moet ik dat doen??

ik heb op enkele forums gekeken maar daar zijn mensen een beetje moeilijk aan het doen, over de soorten draden etc. ik wil gebruik maken van de spullen die we op school hebben. dus niks van gamma kopen etc

hoe moet ik de koperdraad aansluiten en welke weerstand gebruiken en voltage enz

dank u

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44883 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 oktober 2008 - 13:55

Welkom :D op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.
Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

VAKGEBIED-TAGS
Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel.
bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.

Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

lolo

lolo

• 0 - 25 berichten
  • 6 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 06 oktober 2008 - 19:52

oh ok, ik moet dus zo een schema, hoe ik het moet aansluiten met weerstanden enz. want ik heb er weinig verstand van en onze toa is een invaller en kan me weinig helpen

Veranderd door lolo, 06 oktober 2008 - 19:53

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44883 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 06 oktober 2008 - 21:54

Handigste lijkt me een variabele weerstand als serieweerstand. Je TOA heeft vast wel zo'n enorme schuifweerstand in de kast staan. En dan maar langzaam de weerstand van die schuifweerstand kleiner maken totdat je draad heet genoeg wordt. Niet te dikke draad pakken, anders ga je nogal stroomsterktes moeten trekken om die draad heet genoeg te krijgen. En dat redt je voeding dan misschien weer niet.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures