Springen naar inhoud

[werkstuk]wetenschap in frankrijk

• Log in om te kunnen reageren

historicus

historicus

• 0 - 25 berichten
  • 2 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 oktober 2008 - 18:23

hallo, ik ben een student die als opdracht een werkstuk moet maken over wetenschap in de 17de eeuw in Frankrijk. ik zelf ben een leek in verband met wetenschappen. wetten jullie geen goede sites waar ik terecht kan.

alvast bedankt

(weet niet of ik dit hier mag zetten of vragen, indien niet mijn excuses hiervoor :D )

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jan van de Velde

Jan van de Velde

• >5k berichten
  • 44820 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 oktober 2008 - 21:22

Is het een idee om om te beginnen eens een zwikje namen van Franse wetenschappers uit die tijd bij elkaar te googlen? Een soort Who's who en done what ?

Mogelijk duiken in die "micro-encyclopedie" reeds allerlei interessante verbanden op (onderlinge be´nvloeding bijvoorbeeld) waarmee je een stukje wetenschapsgeschiedenis kunt schrijven?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN....
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 05 oktober 2008 - 22:35

Wetenschaps geschiedenis is wel een hobby van me. Op welk stadium ben je. Wil je wetenschappers hebben die interessant waren destijds? Wil je natuurkunde/biologie/scheikunde en of wiskunde? Wil je invalshoek familie, wetenschappelijke methode, concurentie met andere landen, communicatie tussen wetenschappers, de wetenschap zelf en haar onderwerpen, wetenschap en religie in die tijd, wetenschap en oorlog. Wat wil je?