passing-bablok

Moderators: dirkwb, Xilvo

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

passing-bablok

Kan iemand mij misschien vertellen wat passing-bablok inhoud? Ik kom er niet uit wat het precies is en waarvoor het gebruikt wordt

Gebruikersavatar
Berichten: 1.460

Re: passing-bablok

Het is een manier van het zoeken naar de best passende lijn bij een (groot) aantal meetgegevens. Je begrijpt het al: het is in feite een regressielijn. Het is dus eigenlijk net zoals de kleinste-kwadraten-methode, die je wellicht bekend voorkomt.

Trouwens, echt vaak komt Passing Bablok niet voor. Zoek voor de gein maar eens op Google. Het zal je tegenvallen hoeveel hits er zijn.

Vandaar dat ik dan ook benieuwd ben hoe je aan dit trefwoord komt...
<i>Iets heel precies uitleggen roept meestal extra vragen op</i>

Re: passing-bablok

Ik ben bezig met mijn afstuderen en heb een een groot aantal punten verkregen met het testen. Ik ben nu bezig met een scriptie en ik moet die punten en andere bepalingen vergelijken en ik ben bij Passing-Bablok gekomen. Maar weet niet precies hoe ik het moet toepassen. Ik weet ook dat Passing-Bablok heel veel in de klinisch chemie gebruikt wordt.

Re: passing-bablok

Nog meer antwoorden? Wat het kan zijn? Ik weet dat het een soort regressie lijn is, maar bestaat daar een formule voor?

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: passing-bablok

Aangezien je zegt dat je aan het afstuderen bent zou ik aanraden om een boek over deze methode te zoeken in de universiteitsbiblotheek. Daar zal vast wel wat over zijn.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer