Codeproject.com

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Codeproject.com

Een goeie site voor mensen die met programmeren bezig zijn is http://www.codeproject.com

het is uiteraard van een hoog niveau, maar volgens mij is een dergelijk omgeving de beste om je kennis over programmeren te verbeteren.

talen: ASM, VB, VBScript, C, C++, C++/CLI, C#, CSS, eVC, F#, Forth.Net, HTML, Javascript, JScript.Net, MSIL, Python, Ruby, SQL, UML, XML, XHTML en XSLT

Een andere site is uiteraard SourceForge (http://sourceforge.net/)

talen: ActionScript, Ada, APL, AppleScript, ASP, AspectJ, ASP.NET, Assembly, AWK, BASIC, C, C#, C++, COBOL, Cold Fusion, Common Lisp, D, Delphi/Kylix, Dylan, Eiffel, Emacs-Lisp, Erlang, Euler, Euphoria, Forth, Fortran, Groovy, Haskell, IDL, Java, JavaScript, JSP, LabVIEW, Lisp, Logo, LPC, Lua, MATLAB, Modula, MUMPS, Oberon, Objective C, Object Pascal, OCaml (Objective Caml), Pascal, Perl, PHP, Pike, PL/SQL, PROGRESS, Prolog, Python, REALbasic, REBOL, Rexx, Ruby, Scheme, Simula, Simulink, Smalltalk, S/R, Standard ML, Tcl, Unix Shell, VBScript, VHDL/Verilog, Visual Basic, Visual Basic .NET, Visual FoxPro, XBasic, XSL (XSLT/XPath/XSL-FO), Yacc, Zope

voelt iemand zich niet aangesproken??? :D
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Codeproject.com

Website is bij mij al een tijd bekend (o.a. C# programmeur), maar niet te min bedankt dat je dit onder de aandacht brengt.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Codeproject.com

Echt waar,

kom je niet vaak tegen (een C#-programmeur), zelf werk ik ook al 4 jaar in C# de meeste programmeren in Java VB of C++, maar VB vind ik onoverzichtelijk en voor Java en C++ ben ik te lui om het te leren (wetenschappelijke les: "men moet lui zijn").

Uiteraard ken je op den duur enkele sites. Maar als beginner, weet je meestal niet goed waar zoeken.

Codeproject.com vindt ik persoonlijk vrij professioneel. M.a.w. je leert als beginner hoe je moet programmeren op een profesionele manier.

Verder kan deze topic misschien gebruikt worden om andere intressante sites onder de aandacht te brengen.

met intressante had ik gedacht aan sites met ietswat complexe programmeermethodes (dus niet de basis van bijvoorbeeld de for of while lus, maar meer in de richting van neurale netwerken, AI,...)

gewoon nog een vraagje, wat is je account-naam op codeproject.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Codeproject.com

Ik werk, in volgorde van tijd die ik er in besteed, in common lisp(sbcl/ccl), ruby/on rails, emacs lisp, Objective C/Cocoa en scheme.

Ik ben ruby(on rails) aan het afbouwen, dat doe ik nu bijvoorkeur in common lisp of emacs lisp.

Ik moet maar eens een project open source gaan maken :D
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Codeproject.com

Ja ik heb ook al gedacht aan een project te publiceren.

Het probleem bij mij is dat ik al anderhalf jaar aan hetzelfde project aan het werken ben, en dat het er niet meteen naar uitziet dan het morgen af zal zijn.

voor de geïntresseerden, het telt momenteel 25.643 lijntjes (meer dan 509 pagina's) en 864.351 karakters.

bovendien vind ik dat het vergeleken met de norm (andere sites) van een te laag niveau is om te publiceren.

het onderwerp is wetenschap, maar dan wel wetenschap in het algemeen, zo heb ik al naamruimtes voor chemie en wiskunde, maar eigenlijk is er nog geen enkele klaar.

En zelfs als er eentje voor publicatie gebruikt zou kunnen worden, ik geloof niet dat je wetenschap moet opdelen in vakjes, de naamruimtes beïnvloeden elkaar voortdurend.

Misschien eens nuttig om te laten weten waar iedereen zoal aan werkt in zijn/haar taal :D .
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Codeproject.com

Toen ik nog C/C++ deed schreef ik een stukje toernooi software voor onze schaakclub (helaas zonder GUI) die code is ondertussen ergens begraven en de software is niet meer in gebruik.

Nu ben ik vooral aan python verslingerd en gebruik het vooral om kleine dingen te doen die nodig zijn voor projecten e.d. Jython ben ik wat aan het testen voor het te gebruiken als GUI toolkit voor python. Daar heb ik nog wel wat werk mee aangezien Tkinter en wx ook geen suc6 was eigenlijk. (Tkinter viel nog mee)

Ik heb nog wat software op het programma staan, maar ik wacht nog even totdat ik jython onder de knie heb. Ooit wil ik wel eens meedoen in een team.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Codeproject.com

Het probleem met dergelijke toernooi-software, is dat je op het internet massaal veel programmatjes vind die dat al doen, er is dus weinig tot geen inovatie met die programmatjes. Ik zie het ook bij codeproject.com, mensen die een artikel insturen over bijvoorbeeld hoe je een icoontje in een venster moeten invoeren, krijgen extreem lage scores en worden eigenlijk ook uitgelachen (voor alle duidelijkheid, ik zeg niet dat dat schaakprogramma iets dergelijks was, persoonlijk vind ik het vaak ook erg dat ze op zulke forums soms zo hard voor andere programmeurs zijn). Of bij SourceForge, als je project tussen de honderden projecten van dezelfde soort komt, moet het al heel goed geschreven zijn voor het enige erkenning krijgt.

Het feit dat er bijvoorbeeld geen GUI bijzit is helaas tegenwoordig ondenkbaar geworden (soms verlang ik toch terug naar MS-DOS en QBasic (m'n eerste programmeer-taal :D ). Maar de Informatica Revolutie valt helaas niet te stoppen.

Aan de andere kant heeft het natuurlijk ook z'n voordelen in SOCS zie ik hoe de programmeurs vroeger hun programma's schreven, ik moet zeggen dan je toen geniaal moest zijn om een compleet programma te schrijven.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Codeproject.com

Het probleem met dergelijke toernooi-software, is dat je op het internet massaal veel programmatjes vind die dat al doen, er is dus weinig tot geen inovatie met die programmatjes.


Eigenlijk is er geen echt degelijk open source/gratis programma dat toernooien kan managen volgens het Zwitsers systeem. (Of ik moest er echt over hebben gekeken)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Codeproject.com

En meestal doen die programma's ook niet wat je echt wil hebben.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Codeproject.com

In dat geval klopt het. De software was gebaseerd op de originele Fide regels en die zijn in een school schaakclub helaas niet toepasbaar.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Codeproject.com

Ik meen dat ik vroeger een gratis programmatje had op (de toen zo populaire) diskette. Het was gratis naar ik meen Open-Source en had GUI voor Windows 98. Ik zal eens zoeken of ik het nog ergens heb liggen
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Codeproject.com

Vladimir Lenin schreef:Echt waar,

kom je niet vaak tegen (een C#-programmeur), zelf werk ik ook al 4 jaar in C# de meeste programmeren in Java VB of C++, maar VB vind ik onoverzichtelijk en voor Java en C++ ben ik te lui om het te leren (wetenschappelijke les: "men moet lui zijn").

Uiteraard ken je op den duur enkele sites. Maar als beginner, weet je meestal niet goed waar zoeken.

Codeproject.com vindt ik persoonlijk vrij professioneel. M.a.w. je leert als beginner hoe je moet programmeren op een profesionele manier.

Verder kan deze topic misschien gebruikt worden om andere intressante sites onder de aandacht te brengen.

met intressante had ik gedacht aan sites met ietswat complexe programmeermethodes (dus niet de basis van bijvoorbeeld de for of while lus, maar meer in de richting van neurale netwerken, AI,...)

gewoon nog een vraagje, wat is je account-naam op codeproject.
Ik programmeer C# voor mijn werk (onderzoekssoftware) en gebruik ook wel eens Java (dat werkt namelijk lekker makkelijk samen met Matlab). Ik gebruik Codeprojects enkel om bepaalde truucjes op te zoeken. Meestal kom ik er via google. Ik heb dan ook geen account. Op mijn werk heb ik een C# cursus gevolgd, dus aan de tutorials heb ik niet zo veel. Overigens bevat codeproject wel veel slordigheden, bijv "public static void main" (als je het netjes doet is het "static void main" of "private static void main")
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Codeproject.com

Overigens bevat codeproject wel veel slordigheden, bijv "public static void main" (als je het netjes doet is het "static void main" of "private static void main")


Waarom is dat meer netjes? Een private main functie lijkt me eerder not done.

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Codeproject.com

Bart schreef:Overigens bevat codeproject wel veel slordigheden, bijv "public static void main" (als je het netjes doet is het "static void main" of "private static void main")
Waarom is dat meer netjes? Een private main functie lijkt me eerder not done.
Dit gaat niet over C++, hoop ik? :D (anders begin ik msischien te dementeren)
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Codeproject.com

Dit gaat niet over C++, hoop ik? :D (anders begin ik msischien te dementeren)


Was dat als antwoord op mij gericht? Het gaat alleszins over C# en niet over C++ :P

Reageer